Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '12

 
Kategori
Şiir
 

“Sevda sevda derler behey erenler / Bilmeyene bir acayip hal olur.”

“Sevda sevda derler behey erenler / Bilmeyene bir acayip hal olur.”
 

__________________________________________________________________________________________________________


Şiir selin öyküsü:

 17 Aralık '10 yılıydı, hayata tekrar karıştığım  o gündü... Onca hastalıktan sıyrılıp,
kendimi yeniden ayakları yere basar bulduğum günlerdi... Alazlı başkalıklardı yaşadıklarım...
Var olduğunu sandığım varlıkların aslında var olmadığını öğrenmiştim. Yıkılmak lüksüm yoktu..
O günlerden bu günlere beni yetiştiren, (zaman zaman canımı acımadan  yaksa bile )  iyiliğe,  güzelliğe teşvik eden, destek olan  - minnettar olduğum-  1-2  kişiden biriydi;  Ufuk hoca'm...
Ondandır o'na küsemem...
Tekrar çalışmaya başlamıştım... Hem de aklınıza, hayalinize gelmeyecek şartlarda...1 haftada 4 saat uyku ile 100 saat çalışmak gibi... .
  İyi şeyleri hatırlamak istiyorum! O günlerde yazdığım o şiiri (Alazlı başkalık) geçenlerde yeniden okudum, içim titredi... Ağladım... Yorumların hepsi değerliydi ama Ufuk hoca’mın ki farklıydı. Onun yorum düştüğü satırları "ayak" aldım ve çalıştım.
 Sadece kendimce yazdım..

Öğretmenim;  Bu can  şiir gibi nefes aldıkça ellerinden öpeceğim...

 

 

 

“Sevda sevda derler beyeh erenler / Bilmeyene bir acayip hal olur.”

 

“Her "gitme", aslında bir başka yere "gelme" dir.
Her "giden" aslında "yüreğindekilerle" gitmektedir, "gelen" olduğu yere…
Her nereye gidiyor, nereden geliyorsan yüreğinde ve aklında bir yer ayır “
  sana... bana…


Çevrenden çevrene yalaz ayak dolaşırım şu garip dünyayı
Namlusu yivsiz tüfekle vurmuşlar  çengi kol(l)u dünyayı
Tutunduğum her yerde biçerbağlar hüzün sarmış dünyayı
Salıncakta haydin dilerle sallamışız hisli hiçli dünyayı

“Her "gitme", aslında bir başka yere "gelme" dir.
Her "giden" aslında "yüreğindekilerle" gitmektedir, "gelen" olduğu yere…
Her nereye gidiyor, nereden geliyorsan yüreğinde ve aklında bir yer ayır“

Sana... bana..

Aşk aşk balıketli bıçak sırtında derler
Derler canlar aşk suret suret
Ayrılanlar ayrılmazlar!
Külliyen küllü yüreğimizde gene alazlanır dünya…

“Her "gitme", aslında bir başka yere "gelme" dir.
Her "giden" aslında "yüreğindekilerle" gitmektedir, "gelen" olduğu yere…
Her nereye gidiyor, nereden geliyorsan yüreğinde ve aklında bir yer ayır  “

Sana… bana..

Bir hıçkırık tutar beni - heyamo’la ile nehirlerden denizlere
Okyanusa hep birlikte dökülür kırmızı kırmızı emekçi sevda…
Ömür dediğimizin dibi görünmekte
Tatlı bir an üçün çekilen her şeye değer!

“Her "gitme", aslında bir başka yere "gelme" dir.
Her "giden" aslında "yüreğindekilerle" gitmektedir, "gelen" olduğu yere…
Her nereye gidiyor, nereden geliyorsan yüreğinde ve aklında bir yer ayır!  “ sana

 her daim bana...

 

A sevdiğim!
AA kavgalı yüreğim!
Dostluk her sıfata bürünür, her kalıba girer...
Daha da...
 

Nil Alaz

 

 * Bu linkte; Ufuk Kesici Hoca'ma ait  bahsi geçen yorum...
http://blog.milliyet.com.tr/alazli-baskalik/Blog/?BlogNo=279989

 

 

 
Toplam blog
: 471
: 295
Kayıt tarihi
: 23.10.10
 
 

Aklınla, kalbinle insanlık davası peşinde koşturan bir insan. Okur-yazar... ..