Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Sevdalım hayat" bir de fesleğen kokusu...

"Sevdalım  hayat" bir de fesleğen kokusu...
 

Çiçeklerin daha dalında patlamadığı bir bahar günü fesleğen aldım.Sevinci tüm saksıyı kaplamıştı.Getirdim balkona.Koydum gözümün ucunda pencere kenarına.Yeşertti her yeri bir anda. Bir küçük fesleğen yetti karaları aklamaya.

Zifiri, terli gecelerde uzandım pencereden yeşilliğine; kokladım, okşadım doyasıya. Doyulmuyor. Elim yüzümde uyandım kokusuyla; tebessümle açtım gözlerimi..

Bir küçük fesleğen yetti sabahları (u)mutlandırmaya

Günlerin sonuna iliştirdiğim çiçeğe döndü sonra.Yorgun, yenik bunalmış akşamüstlerinde varsa yoksa fesleğen; bana hep gülümseyen.

Bir gün geldim ki kurumuş. Kalakalmış iki dalıyla.

İki gün bırakınca yakasını, vermeyince suyunu, gülümsemeyince, dertleşmeyince salmış kendini, küsmüş bana, yaşama.Sararmış solmuş buldum balkonda.

Yaşama benziyor.Gülersen o da gösteriyor gül yüzünü, yayıyor kokusunu … Ne kadar bakarsan o kadar serpiliyor. Herşey gibi. Ne ki bakamadım iki gün yüzüne, günlerin telaşına mahkum olunca o saksıyı dolduran fesleğen gitti, iki dalcığı kaldı ortada. İki güne sığmıyordu oysa.Nasıl da bıraktı kendini bir anda.

Bir telaş sardı beni, bir çaba…

Asmen koyalım adını dedi gül kokulu bir arkadaşım.Koyduk. Gökyüzü demekmiş.

Gecenin içinde hep konuşur oldum kendisiyle.
Asmenim...Kim soldurdu seni yine.Al bakalım canımdan can suyunu.Sızsın, yürüsün damarlarına, körpe dal uçlarına...
Sağında solunda biten küçük otlarını ayıkladım.Hayat gibi…Gereksiz duygu hamallıkları, ayrıntılar da güçsüzleştiren değil mi insanı…Büyütmek için çiçeği; yüklerinden kurtarmalı.Koparmalı toprağında biten ve onu sömüren otları…..diye diye havalandırdım toprağını titredim üstüne.

Bir kaç gün hiç işaret vermedi. Yaşıyor mu ölüyor mu karar veremedim. Bir akşamüstü geldim ki, kırılacak dallarında minik tomurcuklar yavrulamış. Yeşil mişik…Sarılmış toprağına…İki dalından yeni filizler çıkarmış, yeşertmiş kendini.

Okşadım, kokladım sevdim fesleğenimi; sevdalım hayat gibi.

 
Toplam blog
: 80
: 1644
Kayıt tarihi
: 02.12.06
 
 

..