Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '13

 
Kategori
İlişkiler
 

“Sevgilim sevişmelerimizi izletmiş” işte haklarınız

 

 

“25 yaşında genç bir kadınım. 1,5 yıldan bu yana birlikte olduğum bir sevgilim var. Uzun zamandır evlilik planları yapıyorduk.

Ancak bana son yaptıklarıyla hayatımı zindana çevirdi. Bunu bana nasıl yaptığını anlayamıyorum.

Önceki gün bir kız arkadaşım arayıp, ‘Benimle buluşmak istediğini’ söyledi.

Evime geldiğinde telaş içindeydi. O sevgilisinin kendisini aldattığından şüphelenip bilgisayarını karıştırırken, benim sevgilimle olan sevişmelerimizi görmüş.

Bunları bana göstermek üzere bir CD’ye kaydetmiş. Gördükleri karşısında neye uğradığını şaşırdığı için beni aramış. Bu anlattıklarına önce inanmak istemedim.

Ama bilgisayarı açıp CD’yi takınca neye uğradığımı şaşırdım. O an sevgilim olacak adama telefon açıp bunu nasıl yapabildiğini sorarken gözyaşlarımı tutamadım.

Akşam eve geldiğinde bana bu yaptıklarının nedenini açıklamaya çalıştı.

Ama uğraştıkça batıyordu. ‘Evimden derhal defol git!’ dedim. Uzun süre tartıştık ve çıkıp gitti. Şu anda onunla olan ilişkimi tamamen bitirdim.

Ben, birlikteliğimizi kaydetmesine izin vermekle büyük bir hata yaptığımı düşünüyorum.

Ama yaptıklarını yanına bırakmak istemiyorum, haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum, bir insan böyle bir şeyi hangi mantıkla yapar? Sevdiği kadınla olan ilişkisini bir başkasına nasıl izletir? Gerçekten aklım almıyor. 

Mutlaka hak arma özgürlüğünüzü kullanın

İşte yapmanız gerekenler:

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığına yaşadıklarınızı anlatan bir şikayet dilekçesi verin. Bu dilekçeye delilerinizi de ekleyin.

*Ayrıca duyduğunuz elem ve üzüntü için maddi ve manevi tazminat davası açın.

*İşte sevgilinizin yargılanacağı ‘özel hayatın gizliliğini ihlal maddesi:

TÜRK CEZA KANUNU MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır. “

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..