Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '13

 
Kategori
İlişkiler
 

"Sevgilim tuzak kurmuş" lütfen dikkat

“27 yaşında bir kadınım. Bundan bir yıl kadar önce bir sosyal paylaşım sitesinde bir adamla tanıştım.

Bir süre sonra görüşmeye başladık. ‘Beni çok beğendiğini evlenmek istediğini söylüyordu.

Her nereye gitsek benimle samimi pozlarda resim çektirmesine başlangıçta pek bir anlam verememiştim. Ama nedenini şimdi anlıyorum.

Bir süre sonra benimle görüşmemeye başladı. Geçen hafta bana bir zarf geldi.

Zarfı açtığımda hayretler içinde kaldım. İçinde sevgilim olacak adamla birlikte çekilen resimlerimiz ve internet üzerinden yazışmalarımız da vardı.

Birkaç saat sonra da bir kadın aradı. “Benim çıktığım adamın eşi olduğunu istediği tazminatı vermezsem bana dava açacağını söyledi.

Sevgilim olacak adamı arıyorum, telefonlara çıkmıyor. Bana sık sık mesaj gönderip, eşinin istediği parayı vermemi istiyor.

Bana tuzak kurulduğunu anladım. Çok üzgünüm. Ne yapacağımı bilemiyorum.

Lütfen yardımcı olun!”

***

Değerli okurum, gerçekten de bir tuzakla karşı karşıyasınız.

Bu adamın sizinle yapmış olduğu özel görüşmeleri içeren bilgisayar kayıtlarını bir başkasına, eşi de olsa vermiş olması özel hayatın gizliliğine aykırıdır.

Bu nedenle bu delilleri size açacakları davada ilişkin dosyaya sunmaları halinde şikayetçi olma hakkınız doğar.

Elbette her somut olayın kendine göre özelliği vardır.

Ancak, bir kadın veya erkek evli birisiyle, evli olduğunu bile bile duygusal ve cinsel ilişkiye giriyorsa bu davranışından dolayı aldatılan eşe, tazminat ödemek zorunda kalabilir.

Bu konudaki kararların en önemli gerekçelerinden birisi, evlilik dışı ilişkinin evlilik kurumuna ve onun mensuplarına zarar veriyor olmasıdır.

Aldatılan kadın, tazminat davasını, eşine ve eşinin sevgilisine birlikte açabileceği gibi sadece sevgiliye de açabilir.

**

Ancak siz sevgilinizin evli olduğunu bilmediğinizi, bu konuda aldatıldığınızı arkadaşlarınızı da tanık göstererek kanıtlarsanız, size açılan davanın reddine karar verilebilir.

Hatta size tuzak kurulduğunu ispatlayabilirseniz tam tersine sizin sevgiliniz ve eşini hem şikayet etme hem de tazminat davası açma hakkınız doğar.

***

İşte ilgili TCK maddesi:

Haberleşmenin gizliliğini ihlâl

MADDE 132. - (1) Kişiler arasındaki haberleşmenin gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Bu gizlilik ihlâli haberleşme içeriklerinin kaydı suretiyle gerçekleşirse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezasına hükmolunur.

(2) Kişiler arasındaki haberleşme içeriklerini hukuka aykırı olarak ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

(3) Kendisiyle yapılan haberleşmelerin içeriğini diğer tarafın rızası olmaksızın alenen ifşa eden kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.

(4) Kişiler arasındaki haberleşmelerin içeriğinin basın ve yayın yolu ile yayınlanması hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.

***

Değerli okurlarım, bana güven duyarak yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..