Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilimden de sevgilisinden de davacıyım

“Sevgilimle bundan 8 ay önce bir sosyal paylaşım sitesinde tanıştık. Beni çok sevdiğini söylüyordu. Ben de ona aşıktım.

Bu nedenle evlenmeye karar verdik. Bundan iki ay kadar önce de nişanlandık. Nişanlandığımdan bir hafta kadar sonra maddi sıkıntıları olduğunu söyleyerek babamdan yardım istedi. Babam da benim hatırım için istediği parayı verdi.

Ancak bu fedakarlıklarımıza karşın yaptıklarıyla beni hüsrana uğrattı. Bir akşam birlikte yemeğe gittik. Yemekte telefonu çalınca masadan uzaklaştı.

Uzun süre sonra geldi. Ben de kiminle görüştüğünü sordum. O,işleriyle ilgili bir görüşme olduğunu söyledi. Ben buna çok da inanmadım.

Bir şey de söylemedim, ama içime bir kuşku düştü. İşyerinde sekreteriyle aram iyi olduğu için ondan bilgi almak istedim.

Buluştuk ve bana her şeyi anlattı. Hatta nerede buluştuklarını dahi öğrendim. Bir kız arkadaşımla bir akşam buluşacakları restorana gittik. İçeri girdiğimde masada güller vardı ve yemek yiyorlardı. Çıldıracak gibi oldum.

‘Bana bunu nasıl yaparsın, mademki başkasını seviyordun,  benimle neden nişanlandın?’ dedim.’

Uzun süre tartıştık. Kadın da kendisi de bana hakaret ettiler. Ayrıca bana tokatla vurdu. Yüzüğü de yüzüme fırlattı.

İkisine de dava açmak istiyorum. Bu nedenle haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum, hayatta hatalar yapabiliriz. Önemli olan hatalardan ders almaktır. İyi ki de yol yakınken bu durumu öğrenmişsiniz. Umarım bundan sonra daha dikkatli olursunuz.

***

Haklarınız:

*Nişanlılık, evlenme dışındaki bir sebeple sona ererse, nişanlıların veya yakınlarının, diğer nişanlıya vermiş oldukları alışılmışın dışındaki hediyeler, geri istenebilir.

*Nişanlılık nedeniyle uğramış olduğunuz zararlar için maddi ve manevi tazminat davası açabilirsiniz.

*Uğradığınız hakaret ve şiddet nedeniyle hem şikayette bulunma hem de tazminat isteme hakkınız da bulunmaktadır.

*Bu davaları, nişanın bozulmasından itibaren bir yıl içinde açmanız gerekiyor. Haklılığınızı her tür delille ispatlayabilirsiniz. Tartıştığınız mekandaki kamera kayıtları da önemli bir kanıttır.

*Sevgilinizle birlikte olan kadına gelince, ona karşı da size hakaret etmesinden dolayı şikayette bulunabilirsiniz.

Ayrıca kişilik haklarınıza saldırıdan dolayı da manevi tazminat davası açma hakkınız da var. Ancak nişanlınızla birlikte olduğu için dava açma hakkınız yoktur.

***

Değerli okurlarım, sağlıklı ve mutlu kalın.

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..