Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Sevgilimi kaybettim,” davacı olan sevgiliyle eş karşı karşıya gelebilir

“36 yaşındayım. 8 yıldan bu yana evli bir adamla birlikte yaşıyordum. Bundan 6 ay önce sevgilimi trafik kazasında kaybettim.

O benim tek desteğimdi. Sağlığında üzerime hiçbir şey yapmadı. Tüm malvarlıkları eşi ve çocuklarına kaldı. 

Çok zor durumdayım. Ne yapacağımı bilemiyorum. Yasal haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Bu durumda olan bir sevgili ne yapabilir?

Borçlar Kanununda önemli değişiklikler yapıldı. Yeni Borçlar Kanunu 1 Temmuz 2012’de yürürlüğe girecek.

Bu değişikliklerden birisi de bu tür durumlarda, sadece eş ve çocuklar değil, sevgili de ölüme sebebiyet verenlere karşı tazminat davası açabilecek.

Yani nikahı olmayanlar, sevgililer ve nişanlılar da tazminat alabilecekler.

Peki diyelim ki, sevgili böyle bir dava açmaya karar verdi ve davayı da açtı. Bu durumda onu neler bekleyecek?

Sevgilinin, sevgilisinin ölümüne neden olanlara açtığı tazminat davasını kazanabilmesi için, ölenin sevgilisi olduğunu kanıtlaması gerekecek.

Sevgilinin bu davayı kazandığını varsayalım. Ancak, bu durumda başı fena halde derde girecek. Sevgilisinin eşi ondan haberdar olacak.

Bu durumda ölenin eşi, sevgiliye karşı “Neden benim eşimle birlikte oldun?” diye tazminat davası açabilecek.

Sevgilinin, kazaya sebebiyet verenlere karşı açmış olduğu davadaki dava dilekçesi bile, eşin, sevgiliye açacağı davayı kolaylaştıracak.

Ölenin eşinin, sadece sevgilinin evliliğini bildiği halde eşiyle birlikte olduğunu kanıtlaması yeterli olacak.

Böylece sevgili, aldığı tazminattan belki de daha fazlasını sevdiği adamın eşine ödemek zorunda kalabilecek.

 ***

Değerli okurlarım, gönderdiğiniz maillere cevaplarımın gecikmesinden dolayı sizlerden çok özür diliyorum.

Bu köşeye gösterdiğiniz yoğun ilgi ve güvene çok çok teşekkür ediyorum.

Sizlere mutluluk ve başarı dolu günler diliyorum.

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 Cengiz Hortoğlu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..