Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '13

 
Kategori
İlişkiler
 

“Sevgilisi evimde” pes

 

“37 yaşında bir kadınım. Eşimle 13 yıldan bu yana evliyim. Evliliğimizde bazı sorunlar vardı. Ama iyi kötü sürdürüyorduk.

Ancak öyle bir olay yaşadım ki bu olay beni çok üzdü. Bundan 25 gün kadar önce evimizde bir davet verdik.

Çok sayıda misafirimiz vardı. Eşim de bir iş arkadaşı kadını davet etmiş.

Geç saatlerde misafirlerimiz birer birer ayrıldı. Ama eşimin iş arkadaşı olan kadın gitmedi.

Artık çok geç olunca eşim kadına ‘Çok geç oldu, istersen burada kalabilirsin’ dedi. Ben de bunda bir yanlışlık görmedim.

Ona evimizin en üst katında bir yatak hazırlattım. O ‘İyi geceler’ deyip yatmak için ayrıldı.

Ben de çok yorulduğumdan odama çıktım. Eşim halen alt katta salonda oturuyordu. Bir süre sonra uyumuşum.

Sabaha karşı uyandığımda eşimi yanımda göremedim. ‘Banyoya gitmiştir,’ diye düşündüm.

Uzun süre gelmeyince kaygılandım ve kalkıp baktım, banyoda yoktu. Aklıma kötü şeyler getirmek istemedim.

Ama içimdeki kuşku giderek büyüdü. Sessizce merdivenlere oturup beklemeye başladım.

Eşim bir saat kadar sonra olabildiğince sessizce merdivenlerden aşağı inmeye başladı.

Beni karşısında görünce önce ne yapacağını şaşırdı. Ama kendini toparlayıp hiç de inandırıcı olmayan bahaneler saydı.

Ben bunlara inanmayınca bu defa bağırıp hakaret etmeye başladı. Bende odamın kapısını kapadım. Ve uzun süre ağladım. Sonra vailizimi alıp evden ayrıldım.

Tüm bu tartışmalara bağırışmalara uyanan evdeki yardımcım da tanık oldu.

Ben daha evden ayrılmadan kadın sessizce çıkıp gitmiş. Şimdi annemlerde kalıyorum. Çok düşündüm. Eşimin arayıp özür diledi.

Eşime dava açmak istemiyorum. 

Ancak bunu o kadının yanına bırakmayacağım. Kadına karşı dava açma hakkım var mı? Haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum elbette düşüncenize saygı duyuyorum. Anladığım kadarıyla eşinizin sizi aldatmasını affediyorsunuz, birisine de fatura çıkarmak istiyorsunuz.

Evet, yasa size bu hakkı tanıyor. Yani eşinize dava açmadan sadece sevgilisine manevi tazminat davası açma hakkınız var.Ama şunu bilin ki hiçbir aldatmanın sorumlusu tek kişi değildir.

Bu davaları açmanın şartları şunlardır:

*Eşinizin sevgilisiyle ilişkisi olduğunu yasal delillerle kanıtlamasınız.

*Eşinizin, sevgilisi eşinizin evli olduğunu bile bile bu ilişkiye girmiş olmalı. (Sizin olayınızda bunu bilmemesi mümkün değil.)

*Bu konudaki kararların en önemli gerekçelerinden birisi, evlilik dışı ilişkinin evlilik kurumuna ve onun mensuplarına zarar veriyor olmasıdır.

Kısacası, aldatılan kadın veya erkek, tazminat davasını, eşine ve eşinin sevgilisine birlikte açabileceği gibi sadece sevgiliye de açabilir.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..