Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '11

 
Kategori
Ekolojik Yaşam
 

"Şeylerin Hikayesi"ni izlediniz mi?

"Şeylerin Hikayesi"ni izlediniz mi?
 

"Şeylerin Hikayesi" filminden bir kare


Story Of Stuff’ı seyrettiniz mi bilmiyorum ama kesinlikle tavsiye ediyorum. Bir kaç ay önce internette fark etmiştim bu animasyon filmi. Tüketim odaklı toplum üzerine kurulu bir geziye çıkaran hikayesi ile birçok şeye bakışınızı değiştireceğinden eminim. Annie Leonard’un günlük kullandığımız bir sürü “şeyin” nereden gelip nereye gittiği ve bu olaylar arasında da fark etmediğimiz neler olduğu konusu ile ilgili şahane 20 dakikalık bir film Story Of Stuff. 

 

Bu filmden duyduğum bir kaç gerçekliği de yazmadan geçemedim zira feci korkutucu gerçekler bunlar: 

 

Son 30 yılda dünyanın doğal kaynaklarının üçte biri tüketildi. 

 

Dünyamızdaki doğal su kaynaklarının %40’ı içilemez su haline getirildi. 

 

Amerika’nın nüfusu dünya nüfusunun %5’ini oluşturuyor olsa da, dünya kaynaklarının %30’unu tüketmekte ve yine dünya üzerinde oluşan çöpün %30’unu üretmekte. Eğer dünya üzerinde herkes Amerikalılar kadar tüketiyor olsa 4 dünyaya daha ihtiyacımız olurdu. 

 

Bugün üretimde kullanılan 100, 000 üzerinde sentetik kimyasal kullanılmakta. Bu kimyasalların sadece bir kaçı insan sağlığı üzerinde test ediliyor ve ne yazık ki hiç biri eş etkin insan sağlığı üzerinde test edilmiyor. 

 

Her birimizin şimdi bir yıl içinde gördüğümüz reklamların sayısı, 50 yıl önce bir insanın hayat boyu gördüğünden daha fazla. 

 

Amerika’da yaşayanlar Avrupa’da yaşayanlardan alışveriş için 4 katı daha çok zaman harcıyorlar . 

 

Online olarak kolaylıkla ulaşabileceğiniz linke youtube’da hem de türkçe olarak da ulaşabiliyorsunuz, bence eşe dosta gönderilir, paylaşılası bir link bu çünkü bilmem farkında mısınız ama biraz çevremizi uyandırmamız gerekiyor, başımıza nelerin gelebilme ihtimalinin yaptığımız hatalar olduğunu da göz önüne seriyor aynı zamanda. Hemen unutmadan gönderin sevdiklerinize. 

(youtube'da "story of stuff türkçe" yazdığınızda ulaşabiliyorsunuz) 

Nil Sarrafoğlu / www.yesilist.com 

 
Toplam blog
: 2
: 1081
Kayıt tarihi
: 03.03.11
 
 

1969 yılında doğdum. Aklım başıma geldiğinde ailemden sonra ilk doğayı sevdim. Taşı toprağı, çiçeği ..