Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '07

 
Kategori
Müzik
 

"Siihirli Parmaklar" ve Hakan Hardenberger

"Siihirli Parmaklar" ve Hakan Hardenberger
 

Sabah radyomu açıp müziklerimi dinlerken saat 10.30 olmuştu. ‘Sihirli Parmaklar’ın 45 dakikası başlıyordu. Ceren Baskan’ın proğramında sunucunun ‘....dünyaca ünlü İsveç’li trompetçi...’ anonsuyla dikkatim iyice yoğunlaştı. Sözün arkasını biliyordum çünkü; 'Hakan Hardenberger' diyecekti sunucu...İki sevdiğim enstruman (Obua, Trompet) dan biri için bana 45 dakikalık ‘bayram’ başlıyordu.

Hakan Hardenberger hakkında:
1961 yılında Malmö de doğdu. Okul öğretmeni Bo Nilsson'ın yardımları ile sekiz yaşında trompete başlayan
Hardenberger, Pierre Thibaud ile Paris Konservatuarı'nda ve trompetçi Thomas Stevens ile Los Angeles'ta eğitimine devam etti. Kısa sürede klasik parçalarda virtüozluğunu kanıtlamakla birlikte Harrison Birtwistle, Hans Werner Henze, Rolf Martinsson, ve Arvo Pärt gibi çağdaş bestekarların parçalarını da seslendirmiştir.(1)

Çok sayıda prömiyer yapan Hardenberger, bugün TRT-3 te ‘Sihirli Parmaklar’ adlı proğramda sunuldu. Misket Dikmen, dünyaca ünlü trompetçi için övgü dolu sözler ederken ne kadar haklıydı. Proğram süresince 3 trompet konçertosundan bölümler çalındı. Haydn Mi bemol majör, benim favorimdi. Allegrosu en dayanılmazı. Yaklaşık 1 yıl önce de; bir cumartesi günü Vefa Çiftçioğlu proğramında aynı yaratının, ‘konser saati’ndeki 1982 yılı video kaydında izlemiştim. James Last Orkestrası görsel ve işitsel bir şölen sunmuştu. Bugün işitseliyle yetindim.

Proğram süresince , J.N.Hummel (Mi bemol majör) ın trompet konçertosunu da duymak için çok bekledim ama gerçekleşmedi. Daha sonralarda umarak... Teşekkürlerim TRT-3'e

(1)http://www.birseyogren.com/hakkinda/hakan-hardenberger/

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..