Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '19

 
Kategori
Anılar
 

Âşık Veysel'i Anıyoruz

ÖLÜMÜNÜN 46.YILINDA
ÂŞIK VEYSEL’İ ANIYORUZ

Sivas toprağında yetişen ve adını bütün dünyaya sözü ve sazıyla duyuran halk ozanımız Âşık Veysel 21 Mart 1973 yılında aramızdan ayrıldı. 1894 yılında Sivas’a bağlı Şarkışla ilçesinin Sivrilan Köyünde dünyaya geçmişti. Hayatı çilelerle geçti. Birlikten ve beraberlikten yana idi. Bir deyişinde aynen şöyle diyordu:

Allah birdir, Peygamber Hak
Rabbul âlemindir mutlak
Senlik, benlik nedir bırak
Söyleyim geldi sırası

Kürt’ü, Türk’ü ve Çerkes’i
Hem Âdem’in oğlu kızı
Beraberce şehit, gazi
Yanlış var mı ve neresi?

Koca Veysel vefat etmeden önce tüm dostlarına şöyle diyordu “ Dostlar Beni Hatırlasın”  şiirinde:

Ben giderim adım kalır
Dostlar beni hatırlasın
Düğün olur bayram gelir
Dostlar beni hatırlasın


Can kafeste durmaz uçar
Dünya bir han konar, göçer
Ay dolanır yıllar geçer
Dostlar beni hatırlasın

Açar solar türlü çiçek
Kimler gülmüş kim gülecek
Murat yalan ölüm gerçek
Dostlar beni hatırlasın.


Gün ikindi akşam olur
Gör ki başa neler gelir
Veysel gider adı kalır
Dostlar beni hatırlasın (1)

Koca Âşık Veysel böyle söylerken, barışın ve sevginin ozanı Âşık Veysel unutulur mu?  Elbette bu koca halk ozanı unutulmaz. Onun adına kitaplar yazıldı, şiirler yazılıp bestelendi, Adı caddelere ve sokaklara verildi. Hatta Sivas’ta ve İstanbul’da heykeli dikildi. Âşık Veysel’in aramızdan ayrıldığı günlerde “ Dostlar Seni Hatırlıyor” adlı şiirimle bir yanıt vermiştim.  Vefatının 46. Yılında saygıyla ve rahmetle anıyor, adı geçen şiirimi sizlerle paylaşmak istiyorum:

Kendin gittin adın kaldı
Dostlar seni utmuyor
Türkülerde yâdın kaldı
Dostlar seni hatırlıyor


Ötmez oldu sazın şimdi
Gönüllerde nazın şimdi
Hep dillerde yazın şimdi
Dostlar seni hatırlıyor

Can bedenden ayrılıyor
Baca yanmaz yas tutuyor
Dünya seni unutmuyor
Dostlar seni hatırlıyor


Sazın sözün telde şimdi
Kitapların elde şimdi
Şiirlerin dilde şimdi
Dostlar seni unutmuyor

GÜLER der ki ben Veysel’im
Çoban dere deki selim
Merak etme pirim benim
Dostlar seni hatırlıyor.

  •  Dostlar Beni Hatırlasın Âşık Veysel, Türkiye İş Bankası, Kültür yayınları, Ümit Yaşar Oğuzcan,4. Baskı- İstanbul 1974
  •   Dostlar Seni Hatırlıyor, Abdülkadir Güler, Sivas Folkloru, Aylık Folklor Dergisi,   Sayı:28, Mayıs 1978


Abdülkadir  GÜLER
21 Mart 2019-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..