Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '07

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
11385
 

'Sır'

'Sır'
 

Şu an elinizde tutuğunuz şey büyük bir sır… diye başlıyor kitap ve çeşitli merak oyunlarıyla devam ediyor.Amacı hayatın sırrını bizlere anlatmak.Bu sırrı öğrendiğimizde her şeyi elde edecek, her istediğimizi yapacak ve her şey olmayı da öğrenecekmişiz.Asıl kimliğimizi bulacak hayattaki gerçek ihtişamın ne olduğunu görecekmişiz!!!!

Kısaca oldukça başarılı bir pazarlama harikası.

Sanki saadet zinciri Titanın kitap versiyonu.

Avustralyalı Rhonda Byrne’nin hayatı kötü giderken kızı ona bir kitap verir ve kendini keşfetme yolculuğuna çıkar.Bu yolculuğun sonunda biz okurları bulduklarına ortak etmek ister ve Sır’ı yaratır..

Büyük bir merakla okumaya başladım kitabı. ‘Elinizde tutuğunuz sır…’ diye başlayan ve sürekli kendini tekrarlayan cümlelerin sonunda bu sırrı öğrenemeyeceğiz galiba diye söylenmedim de değil! Zaten işin püf noktası da bu, merak ettirmek.Boşuna demiyorum pazarlama harikası diye.

Neyse devam edelim …

Yaklaşık 20 sayfa filan okuduktan sonra ‘Sır’ yani çekim yasası ile karşılaştım.

Doğada varolan çekim yasası nedeniyle hayatımıza giren her şeyi kendimize çeken biziz. Kısacası biz ne düşünürsek o olur.Para istiyorsak, gelir . Öyle para kazanmak için çok çalışmak lazım diye bildiğimiz gerçek de aslında doğru değildir.İşin esası para kolayca ve bolca gelir.Bu nasıl oluyor ki????Evde otururken birden ‘keşke biraz daha fazla param olsaydı’ diye düşünmeye başlayarak mı?Yoğunlaşıp ,yoğunlaşıp, para para para diye sayıklayacak mıyız? Çektim gücü bu mudur?.Düşünce mıknatıs olup paraya mı dönüşecek banka hesaplarında ?Allah alallah!……

Olumsuz düşünce olumsuzluğu çekermiş diyor kitap.İşe giderken ‘off gene mi iş ‘diye söylendim mesela , o gün başıma gelecek olan tatsızlıklardan benim negatifliğim mi sorumlu olacak?..Bir ilanı atladığımı düşünelim..Benim dikkatsizliğim nedeniyle yayına çıkmadı , müdür kızdı, müşteri küfür etti.Buna neden olan ne ? Mıktanıs tabii ki . Kendi olumsuzluğumu çektim arkadaşlar.

Bir de tam tersini ele alalım. Mutlu uyanıp yaşasın ne güzel bir gün, böcekler, börtüleer, çiçekler lay lay lomm şarkısı eşliğinde işe gittim.Bütün pozifliğime rağmen aynı tatsız durumlarla karşılaştım, ilan atladım , fırça yedim .Olumlu düşündüm, olumsuzluk yaşadım.Buna nediyeceğiz peki?Bu da mı çekim gücü?

Kitap bu gibi durumların cevabını veremiyor tabii.O ısrarla aynı cümlelerle istemeyi bileceksin,inandıkçada alacaksın diyor. Okudukça okuru havaya sokuyor,gaza getiriyor.Yer yer bildiğimiz kişisel gelişim metodlarını da allayıp pullayıp tekrar sunuyor.En çok satanlar listesinde başı çekiyor aydınlanmak isteyenlerin başucu kitabı olma hevesiyle….

Boşuna bir zaman kaybı…..


Not:Kitabın belgeseli tüm dünyayı kasıp kavurdu ama henüz bizde gösterilmedi.Bir de elbetteki yazıdaki bazı cümleler kitapdan alınmadır.Resimde orijinal kitap baskısıdır.


Itır Arayıcı

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ÖNCELİKLE YAZDIKLARINIZ 'SIR'RI HİÇ OKUMAYAN BİRİNE MANTIKLI GİBİ GELEBİLİR.FAKAT HAYATINIZDA GERÇEKTEN DEĞİŞTİRMEK İSTEDİĞİNİZ ŞEYLER VARSA VE KENDİNİZDEN AZ DA OLSA HOŞNUT DEĞİLSENİZ BU KİTAPTA YAZILANLAR SİZE MANTIKLI GELİYOR VE GERÇEKTEN İNANIP AZ DA OLSA UYGULAMAYA BAŞLARSANIZ BİRTAKIM DEĞİŞİKLİKLER GÖRECEKSİNİZ.KÖTÜ BİR TARAFI YOK KENDİNİZİ ÇOK FAZLA KAPTIRMAYIN YETER.KİM KENDİNDEN VE HAYATINDAN ÇOK MEMNUN Kİ!!HER UMUT GÜZELDİR. SAYGILARIMLA..

SELDA KENDIR 
 31.03.2010 21:37
 

1 saat boyunca bir şey hakkında konuştuğunuz zaman o şey oluyor..Çekimle etkisi olduğuna inanıyorum..Boşuna dememişler " iti an çomağı hazırla " ..1 saat boyunca birşeyle meşgul olursan oraya odaklanıyorsun..telepati gibi..meşgul olduğun o şey ya doğrudan ya dolaylı sana geliyor..Saygılar...

TiENS 
 02.01.2008 2:18
Cevap :
Evet ya bu doğru..... Hatta şöyle bi şey daha var dilelim telefon bekliyorsun acil, ama gelmiyor , bekliyorsun , gelmiyor,sonra gidiyorsun başka bi şey ile ilgilieniyorsuno anda telefonun zili çalıyor... Teşekkürler , sevgilerimle...  02.01.2008 10:59
 

Bundan seneler önce çıkmış 100'de yüz düşünce gücü adında bir kitap vardı. O kitabın anlattıklarının neredeyse aynısı. Ama bu kitapta çok kesin ifadelere yer verilmiş. Tek fark bu şeklinde görüyorum. Çok iyi reklam yapılmış. Günümüzde insanlar doğalarından o denli uzaklaştılar ki kendilerine yabancılaştılar ve mutsuz oldular. İnsana dair özelliklerin hatırlatıldığı bu kitaplar da birden liste başı oluverdi haliyle. Bunlar zaten insanın doğasında var olan fakat sonradan unuttuğu şeyler. Hatırlatınca yeni bir şey keşfetmiş gibi oluyor insan. Pazarlama harikası da olsa eğer insanları mutlu ediyorsa varsın okusunlar:) Çünkü yüzü gülmeyen o kadar çok insan var ki günümüzde. sevgiler

turkuaz75 
 14.06.2007 17:20
Cevap :
Evet aslında haklısın,pazarlama harikası da olsa kişiyi mutlu ediyorsa, kendini iyi hissetirecekse okusunlar.Sonuçta herkes kendi mutluluk formülünü yaratır bir şekilde.Teşekkür ederim sayfama renk kattığın için,sevgilerimle...  14.06.2007 21:53
 

Düşüncelerimizin başımıza açtıkları veya başımıza gelenlerle ilgili olarak olumsuz düşünceler içinde olmanın, bizlere ve çevremizdekilere ne faydası var? Öncelikle bu soruya birlikte yanıt verelim mi? Daha sonra reddettiğiniz "sır" çekim gücünün etkisini tartışabiliriz. Günüzde oldukça ağır şartlarda yaşamaya çalışan insanların olumsuza, kötüye odaklanmakta hiç zorluk çekmediğini görüyoruz. Hele ülkemizde eleştirmek ve sadece olumsuz yanları ortaya çıkarmakla çözümsüzlüğe doğru akan düşüncelerimize yeni bir yön çizsek kime ne zarar gelir acaba? Ne dersiniz ? lÜtfen reddetmeden bir daha düşünün... iyi günler.. SHR

salih haluk reşat şentürk 
 14.04.2007 19:27
Cevap :
Merhaba, Aslında olumlu düşünceye inanırım.Ama bazen hayat insafsız olabiliyor ,ne kadar pozitif olursan ol sana farklı negatiflikler yaşatıyor.Bunu kabul etmemiz gerek .Mesela çok mutlu olduğum bir gün ölümden döndüm ben...Hep söylerim hayatı fazla ciddiye almamak gerek, biraz dalga geçmeliyiz.Tabii bu benim düşüncem. Elbetteki güzel şeyler düşünmeli, hayal etmeli insan, şartlar nasıl olursa olsun.Sonuçta herkes kendi mutluluk formülünü buluyor zaten.. Benim esas rahatsız olduğum konu kitabın anlatım tarzı.O kadar gizemli, müthiş bir buluş ya da işte bu kitapla siz zengin olacaksınız filan diyen dili...Tamamen pazarlama tekniği ( reklam sektörüne yıllarımı verdim, çakarım bu konuları:))) )Başucu kitabı olarak, Tanrılar Okulunu tercih ederim Sır'ı değil.Esas derdim bu benim.Diğer kişisel gelişim kitaplarının kötü bir toparlaması bence.Nasıl para kazanabilirizden? yola çıkılmış ve hazırlanmış.Sorun burda... Çok teşekkür ederim sorunuz için, keyifli idi ,sağolun......  15.04.2007 12:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 276
Toplam mesaj
: 40
Ort. okunma sayısı
: 1969
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Eski reklamcı, hatta her daim reklamcı, geyik, kokoş, alışverişkolik, biraz uçuk, bir zati-muhteremi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster