Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '11

 
Kategori
Futbol
 

"Siz En Güzel Duyguların Katilisiniz!" 3-2

"Siz En Güzel Duyguların Katilisiniz!" 3-2
 

Ne desen fayda etmez Hagi!


Galatasaray, en zorlandığı deplasmanlardan birine çıkıyordu bu hafta. Derbi öncesinden, sarı lacivertli bir takımla karşılaşacaktı. Sezonun önceki devresinde, Frank Rijkaard'ı gönderten Ankaragücü'yle karşılaşıyordu sarı kırmızılı ekip. Zor maç mıydı? Gündüz maçıydı, Ankara'daydı... Ali Sami Yen Stadyumu'nda Ankaragücü'ne 4-2 mağlup olan Galatasaray, daha da kötü bir durumdayken Ankara'da ne yapabilirdi? Herkesin aklında bu vardı...

İlk 11'e baktığımızda, tekrar tekrar kalede Zapata'nın olmasını eleştiriyorum! Zapata'nın oynatılması takıma zarardır. Ufuk'a yazıktır, Aykut'a haksızlıktır. Defansın ortasında Servet ve Hakan oynadı. Bence olması gerektiği gibiydi. Sağ bekte Neill vardı, doğru tercih. Sol bekte Çağlar'ın oynatılması belki de Hagi'nin yapabildiği en iyi şeydi. Ortanın göbeğinde Lorik Cana ve Ayhan Akman vardı. Ayhan'ın oynaması bence faciadır. Yekta gibi bir yetenek varken, ihtiyar Ayhan'ın oynatılması Galatasaray taraftarına ihanet ve resmen oyun oynamaktır. Aydın'a şans verilmesi benim için doğru. Şansları çok iyi kullanamadığı doğru ama halen oynatılabilecek olduğu kanaatindeyim. Sol kanatta Stancu vardı. Yani o santraforda oynayabilecekken, hala Hagi'nin onu sol oynatmasını gerçekten anlamlandıramıyorum. Kewell kaleye en yakın isimdi. Stancu'yla yer değiştirmesi gerektiği kanaatindeydim. Pino da Kewell'a yakındı.

Açıkçası ofansif hatla ilgili çok sağlıklı bir değerlendirme yapamadım 11 değerlendirmesinde çünkü yeteri kadar iyi gözlemleyemedim. Kimin nerede olduğu, kimin ne yaptığı pek de belli değildi. Aydın'ı hırslı ve istekli gördüm. Kewell, sırf itiraz için sahadaydı. Pino, bir şeyler yapmaya çalıştı. Stancu yine sahada dolaştı, doğru tercihler yapmadı. Ayhan için farklı bir paragraf açacağım. Lorik Cana, iyi tercih ve iyi oynadı. Defans hattı, tek kelimeyle uykucu. Herkes uyuyor, kimse üzerine düşeni tam anlamıyla yapmıyor.

Ayhan için şunu söyleyeceğim. Maçtan önce, Halit Kıvanç'ın programını izledim. Şu cümlesi aklımda çok iyi kaldı, "Futbolcu, zirvedeyken bırakmalı. Daha fazlası için uğraşmamalı." Aklıma direk Ayhan geldi. Bence çok doğruydu. Ayhan, önceki sezonlarda Galatasaray'a çok şey kattı. Ama daha fazla uğraşmaması gerekiyordu. Böyle olunca herkes geçmişi unutup Ayhan'a küfrediyor. Türkiye'de futbolun günlük oynandığı doğru. Bunun bilincinde olan bir futbolcu, zirvedeyken bırakmalıydı. Kendini daha fazla rezil etmemeliydi. Olur da bir dahaki sezon futbol oynamaya devam etme kararı alırsa, gerçekten çok yanlış bir karar verir. Ayhan, şu haliyle takıma zarar veriyor.

Maç içinde her şeyden önce kelimenin tam anlamıyla taktığım bir pozisyon oldu. Çağlar'ın sarı kart gördüğü pozisyon. O pozisyonda Çağlar'ın müdahelesi yok. Sestak kendi ayağına takılıp düşüyor, hakemlere de biraz artistlik yapıyor ve Çağlar'a sarı kartı aldırtıyor. Orta hakem arkadaydı diyelim, sen de görmez misin be yardımcı hakem? Senin işin bir tek bayrak kaldırmak mı? Pozisyonun maça çok etkisi yok belki, Çağlar'ın kartının da ama ben buna gerçekten takıldım. İki hakem de nasıl hata yapar?

Gol pozisyonlarına gelirsek, Galatasaray'ın ilk golü tam bir futbol resitali. Kewell'ın pası harika, Pino'nun çalımları mükemmel, Aydın'ın konumu doğru. Bana sorarsanız pozisyon ofsayt fakat gol verildi mi verildi. Gerçekten iyi bir goldü. Galatasaray'ın ikinci golüne gelirsek, Pino'nun attığı onlarca şuttan biri sonunda gidebileceği en doğru yere gitti ve ortaya müthiş bir gol çıktı. Gerçekten sezonun en iyi gollerinden biriydi.

Ankaragücü'nün attığı gollere bakarsak, ilk iki gol aynıydı. Ben gollerden önce de duran toplarda adam paylaşımında bir sıkıntı olduğunu fark etmiştim Galatasaray savunmasında. İlk iki golde, ön direğe top açılıyor, oradan arka direğe, oradan da gol. Bütün savunma, kaleci izliyor. Son golde savunma uyuyor. Sestak ne yapsın? Golünü atacak tabii ki...

Galatasaray'daki en büyük problem, golden sonra takımın dağılması ve savunmanın dikkatsizliği. Hagi bunları görmüyor mu? Arda hamlesi çok geçti. Yekta'yı oyuna almamasına da anlam veremedim. İyi oynayanlar cezalandırılıyor mu?

Galatasaray bu mağlubiyetle zaten mahvolan taraftarını daha da mahvetti. Eğer haftaya Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena Stadı dolarsa, bilin ki taraftarın renklere olan aşkındandır. Eğer ki stad dolmazsa, buna da şaşırmayın. Yönetim, artık üstüne düşen görevi yapmalı. Hagi de. Galatasaray'ın daha kötü günlere gitmesini istemiyorlarsa, artık bir şeyler yapma vakti gelmiştir. Tabi anlayana!

Not: Başlıkta kullandığım cümle, Galatasaray taraftarlarınca pankart şeklinde hazırlanıp, Ankara'daki karşılamada kullanılmıştır...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..