Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '08

 
Kategori
Müzik
 

"Smadj, Ibrahim Malouf, Talvin Singh" Posteri

"Smadj, Ibrahim Malouf, Talvin Singh" Posteri
 

Smadj, Ibrahim Malouf, Talvin Singh konserinden döndüm az önce. Çok güzeldi, 2006'daki Akbank Caz Festivali sanatçılarından Dhafer Youssef konserini anımsadım. Zaten Smadj ve arkadaşları da bu yılki festivaldeler. Fransız Kültür sayesinde hevesim kursağımda kalmadı çünkü festival İzmir'e uğramayacakmış. İki geceliğine iki program gelirdi, konserler ardışık Ankara'ya geçerdi, bu yıl festival takviminden kentimiz çıkarılmış, başkenti merak etmedim.

Evet, neredeyse festival konseri gibiydi. Gerçi bilet var ama yerler numarasızdı. Kapının önüne erken konuşlandım, protokolün arkasında da yer buldum! Fotoğraf makinem servisteydi; ben de bu gecenin anısına, telefonuma azıcık ses kaydı yaptım, üç tanecik görsel saptadım. Ama heyecandan, koltukta devinimsiz durmak kolay değil ki! Konser anılarım parazitli; fotoğraflarım penning etkili! Talvin'in enerjisi, bağdaş kurduğu kürsüdeki perküsyon gösterisi insanı kendinden geçiriyor. İzleyiciler, coşkularını ilk üç parçada çok soyluca, damıtarak belirttiler; hatta arada, bir üçayak kuruluşunun sesi bile duyuldu. Hele sololarda sanatçıya, alkış yağmuru yerine çiselemesi gitmesin diye sağ avucumu da patlatacaktım (sol avucum dün bir Eshot sürücüsünün denetimsiz aracında tutunduğum direkten yere uçtuğum için patlaktı), ıslık çalmayı beceremem, bis için ayağa fırladım sonunda. Bir de (kendimi tutamadım) son olarak, anı olarak (!) yoğun flaşlı üç fotoğraf çektim 3.2 MP telefonumla.

Çıkışta, Lamartine Salonu kapısına bantlı posteri Dilek Hanım'dan (yine) anı olarak rica ederken eş zamanlı söktüm. Biraz daha girişken olsaydım, kulise döner üç sanatçıdan imzalarını poster üzerine alırdım! Neyse o poster o kapıdan çıktı, benim çalışma odamın kapısına asıldı. Poster imzalatmak deyince aklıma Dany Brillant geliyor, yaşamımın ilk ve son "ünlüden imza isteme" eğilim ve eylemi olarak kalacak, o an. Dario Moreno'nun anısına verdiği konser sonrası buluşulan bistroda arkalarda bir sedirde kız arkadaşı ve Erkan Özerman'lı küçük bir grupla oturdu kaldı. Rica eden üç beş hayranıyla zoraki üç beş fotoğraf çektirdi, elime tutuşturulan posterle ben de masasına yanaştım, hani konuştuğu dili de konuşamıyor, kibarca derdimi anlatmasını da bilmiyor değilim ama suratıma olağan dışı bir istekte bulunmuşum gibi baktığı saliseler, benim için geçmek bilmedi. O da, kendi eline tutuşturulmuş, gazı neredeyse bitmiş bir adet boardmarker'la imzasını bir salisede atıp kafasını yanındaki kara kıza çevirdi.

Tansaş, belediye etkinliği olduğundan naşidir, o Fuar Açıkhava Tiyatrosu gecesinden beri evirip çevirip bu '"parlak Dany"nin cd'sini çalıyor, arkasından da Édith Piaf iyi gider diyor. Fransız şansonlarından soğutacaklar insanı! ''Dany'ye bu ne torpildir, Piaf'tan da gına getirmeyin!'' diye kasa görevlilerine takıldım hatta.

Geçen yıldan İsrailli Third World Love'ın davulcusu Daniel Freedman'ının solo performansı da unutulamaz, Ayhan Sicimoğlu'nun AKM Yunus Emre'de izleyicilere alkışla nasıl 3-2 son clave ritm tutturduğu, içimizi nasıl ısıttığı da öyle...

Müzik bu evrende insan içindir. Hangi topraklardan gelirse gelsin, ezgiler, insanı en insancıl mitokondrisinden çıkan güçle donatır. Yorumlar katılabilir ama müzik evrenseldir. Özünde "iyi" denilen insan, müzikle özüne dönebilir. Doğu ve batı ritmleri nasıl birbirine kaynaştırılıp sanat ürünü diye sunulabiliyorsa, nasıl sevinç ve coşkuyla dinlenip oturduğun yerde bile dans ettiriyorsa daha çok müzikle insan, daha çabuk özüne dönecektir.

 
Toplam blog
: 101
: 2403
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

İzmir'den merhaba! İzmir'de, Göcek'te, Marmaris'te, Milas'ta, Söke'de, Bodrum'da sonra yine İzmir..