Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '17

 
Kategori
Kitap
 

"Söke'de iz bırakanlar" kitabım çıkıyor

"Söke'de iz bırakanlar" kitabım çıkıyor
 

Söke'de İz Bırakanlar - 2017


Araştırma, İnceleme, Biyografi
 
Abdülkadir Güler 
 
***
 
Kimi
 
Çoktan yitmiş,
 
Kimi eğik, kimi yan yatmış
 
Kiminin kırılmış başı,
 
Kitaplar ise dimdik,
 
Hep ayakta,
 
Kitaplar en dayanıklı
 
Mezar taşı…
 
M. Kemal YILMAZ
 
SÖKE – 2017
 
Söke'de  İz Bırakanlar, Söke Tarihine Kısa Bir Bakış, Atatürk Söke’de Sökeli Cafer Efe, Sökeli Ali Efe, Dünden bu yana Söke'de Görev Yapmış Belediye Başkanları, Yine Dünden Bu yana Söke'ye Gelip ve Görev yapmış Kaymakamlarımız Sökeli İş Adamlarımız, Eğitimciler, Öğretmetmenler. Şairler ve Yazarlarımız, Cami ve Okul Yapan Hayırseverler, Söke Kültürüne Işık, Ayna Tutanlar ve Söke 'de Basın ve Yayın Yaşamı gibi konulara deyindim. Aslında çok zor bir işe giriştim. Bu konuda beş yıldır emek vererek, belgeler ve kaynaklar topladım. Derin
bir ummana girdim. Ne zaman çıkacağımı bilemiyorum. En  iyisi bir ÖN SÖZ 'le sözlerimi bağlamak istiyorum. Takdir okuyucularımındır...
 
Söke’ye geleli aşağı, yukarı otuz yıldan fazla oldu. Çeyrek asırdan fazla bir zaman dilimi. Bu zaman zarfında Söke’yi ve değerli insanlarını yakından tanıdım diyebilirim. Bir yerde kendimi Sökeli sayarım. Bundan dolayı Söke’nin kültürüne değer veriyorum. Rahmetli Avukat Ahmet Güçsav’ı (2001),Aydınlı öğretmen, öykü yazarı 70 yıl önce Söke’de öğretmenlik yapan Mahmut Özay’ı (2004), Sökeli Şairler ve Yazarlar – Güldeste-şiir seçkisi (1998) ve Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan Mustafa Kemal Yılmaz’ı (4,baskı- 2008) de gibi kitapları bu amaçla yazdım. Söke’nin ekmeğini yığıyorum. Suyunu içiyorum ve güzel havasını teneffüs ediyorum. Bu açıdan kendimi sorumlu görüyorum. Bir yerde ben öğretmenim. Yazmaya, öğretmeye devam ediyorum. Öğretmenin görevi ölünceye değin bitmez diye düşünüyorum. Söz uçar, yazı kalır, yazmak yaşamaktır” diye düşünüyorum…
 
Bu kitapta yakın tarihimizdeki Söke’nin tanınmış, ünlü kişilerini Söke’nin kültürüne değer veren sanatçılarını, hayırsever insanlarını yaptıkları eserleriyle bir kitapta toplamak istedim. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu M. Kemal Atatürk’ü şükranla anarak Atatürk’ün Söke’ye gelişiyle ilgili bana Ankara’dan Genelkurmay Başkanlığı’ndan ve T.C.Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih, Yüksek Kurumu Başkanlığı’ndan ( Araştırma Planlama ve Koordinasyon Dairesi ) gelen Hâkimiyet- Milliye gazeteleriyle ve önemli belgeleri kitabımda yer verdim.  Bu konuda araştırma ve inceleme yapacaklara bir gün lâzım olur diye düşündüm.   
 
Okuduğum kitaplar arasında Metin Aktaş’ın yazdığı “İz Bırakanlar”( Hürriyet Gazetesi, 7 Kasım 1994 ) ve yine Erzurum’dan Sebahattin Bulut’un yazdığı “ Erzurum’da İz Bırakanlar”(1995), kitaplarını okumuştum. Ve kendi kendime dedim ki “Söke’de İz Bırakanlar“ kitabı neden olmasın?  İşte buradan yola çıkarak “ Söke’de İz Bırakanlar kitabımı yazmaya, araştırmaya ve bir biyografi bağlamında hazırlamaya başladım. Bunu aşağı, yukarı 20 yıldan bu yana düşünmüştüm, Hatta bir ara Yeni Söke gazetesinde rahmetli dostum M. Ali Asrav’la bu konuyu görüşmüştük. Bu konuda da bir iki yazı yazmıştım. Derken bugünlere kadar geldim…
 
Bu çalışmalarım gelecekte inceleme ve araştırmaya meraklı ilgi duyan genç kuşaklara bir kaynak olur diye düşünüyorum. Söke’de hizmetleriyle gönüllerde iz bırakanları düşünerek: Söke Tarihine Bir Bakış, Söke Kültürü, Atatürk Söke’de, Milli Mücadele’de Aydın’ın, Söke’nin kurtuluşu için kızanlarıyla birlikte düşmanlarına karşı duran, kafa tutan, Gazi M. Kemal Atatürk’ün safında yer alan, şehit olmayı göze alan Cafer Efe, Sökeli Ali Efe, Söke’nin Söke’ nin kuruluşundan( 1880) tarihinden beri Belediye Başkanları, Söke’ye gelen, giden Kaymakamları, Bilim adamlarını, Valiler ve hayırseverleri sanat, kültür dünyasında iz bırakan bazı şair ve yazarları, eğitimcileri, öğretmenleri, cami, okul yapanları, hayırseverleri, Söke kültürüne ayna tutanları, Söke’nin basın, yayın hayatını araştırıp derleyerek bu elinizdeki kitapta  yer verdim.
 
Bunlar gelecek kuşaklara bir armağanım olsun diye yazımdım, Elbette dört dörtlük bir eser hazırladığımı düşünmüyor ve iddia etmiyorum. Ben de nihayet bir insanım,”beşer hatasız olmaz” derler. Ben sadece Söke’de yaşayan bir vatandaş olarak Söke kültürü için dünden bu güne bu coğrafyada hizmet edenleri bu elinizdeki kitabımla yâd etmek, güzel hizmetleriyle yaşatmak, anmak istedim. Başka da hiç bir amacım yoktur. Kitabımın basımında ilgi gösteren, gerekli bilgiler için mektuplarıma, telefonlarıma yanıt veren, basımında katkıda bulunan kurum ve kuruluşlara Söke Cumhuriyet Matbaası sahibi Sayın Yılmaz ve Kadir Kalaycı’ya, özenle dizgisini ve kapak kompozisyonu hazırlayan İbrahim Özgezicİ’ye tüm emeği geçenlere ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
 
Kitabımı da yer alan, bugün aramızda olmayanları saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum. Onlar gönüllerde sevgi dolu, saygı dolu izler bırakıp göçtüler. Yerleri aydınlık, mekânları gül–gülistan olsun. Yaşayanlara da sağlıklı günler ve mutluluklar diliyorum.
 
Saygılarımla, 10 Ocak 2016-   
 
Abdülkadir Güler
 
----------------------------------------------------------
 
ÖNEMLİ NOT:  
 
Yaklaşık iki aydır siz değerli ( yani Milliyet Blog'ta yazı yazanları )  arkadaşlarımı arayamadım. Çok meşgulum. Beni lütfen bağışlayınız. Yoksa sizleri unuttuğumdan veya kibirliğimden asla değildir. Hepinizi sever ve saygı duyarım. Ben de  sizlerden biriyim... Hepsi bu kadar. Ama yüreği sevgi dolu bir insanım.. Anlayan anlamıştır. Fazla söze gerek yoktur... Hepinize sağlıklı  günler diliyor. Selam ve saygılarımı sunuyorum....A. GÜLER
 
 
 
 
 
               
 
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..