Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '17

 
Kategori
Kitap
 

"Söke'de İz Bırakanlar" kitabım çıktı ( 1 )

"Söke'de İz Bırakanlar" kitabım çıktı  (  1  )
 

Söke'de İz Bırakanlar - 2017


Kitabın adı:                     Söke’de İz Bırakanlar

Yazarı:                             Abdülkadir Güler

Türü:                                Araştırma,İnceleme, Biyografi

Kapak ve Dizgi:              İbrahim Özgezici

Basım yeri:                      Söke Cumhuriyet Matbaası

Ebatı:                               16X 27

Basım Tarihi:                   Haziran 2017

ISBN                                 978-975-93586-7-9

 

Önce sayın okuyucularımın affına sığınarak bir kitabımın  tanıtımını yaptığım için beni hoş görmelerini dilerim. Yaklaşık 30 yıldan bu yana Söke’deyim. Söke’yi ve insanlarını  yakından tanımlaya  çalıştım.Bu güne kadar hiçbir kimseden  saygısızlık görmedim. Ben de onlara karşı hep saygılı  davranmaya çalıştım. Eğitimci bir öğretmenim,  Mesleğimin   yanı sonra   sanatı ve kültürü  konusunda  birçok   çalışmalarda  bulundum. Sökeli Şairler Antolojisi (1990), Sökeli Bir Güzel  Adam  Ahmet Güçsav ( 2001 ) Aydınlı  Öykü yazarı  Mahmut Özay,(2004) Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’rdan M.Kemal  Yılmaz 3. Baskı 2012   gibi kitaplarım hep Söke   ile ilgilidir. Söke  eski B elediye başkanlarınıdan ve Söke’nin  duayenlerinrden  ve   ileri gelenlerinden   Ekrem Karakaş hep bana  “ Kadir Bey,  Söke’de İz Bırakanlar kitabını yazmanızı istiyorum. Diyerek bir tavsiye bulunuyordu. Hatta  (  05  mayıs 2010 ) yılında vefat etmeden  önce  bana bunu  bir kez daha vasiyetname bağlamında da  söylemiştim.  Ben de  bunu bir vefa borcu bağlamında  bu konuya iyice önem verdim ve çok şükür  kitabı  bitirmiş bulunuyorum.Artık ölsem   gamyemem  diye düşünüyorum...

Kitabım 450 sayfadan ibaret  olup 9 bölümden  oluşuyor.

1.Bölümde: Söke’ye Toplu Bir Bakış,

2.Bölümde: Atatürk Söke’de,

3.Bölümde: İdarecilerimiz,

4.Bölümde: Tiçari  Hayatımız,

5.Bölümde: Hayırseverlerimiz, ( Cami ve Okul Yapanlar ),

6. Bölümde:  Söke’ye’ Ayna Tutanlar,

7.Bölümde: Eğitimciler Öğretmenler,

8.Sökeli Şairlerimizden Şiirler,

9. Söke’de  Bayın ve Yayın   Hayatı, (Gazeteler, dergiler),  

Kitabın son sayfasında zengin bir kaynakçaya da  yer verilmiştir.

Kitapta yer alan   konulardan bazıları: Söke’ye Toplu bir Bakış,  Tarihi veYerleşim durumu,  Söke’nin8Adı Nerden Geliyor, Milli Mücadele’de Söke, Sökeli Cafer Efe, Sökeli Ali Efe. Atatürk Söke’de,Ataetürk’ün Söke’ye ilk Gelişi  konusunda     Gelen Önemli Belgeler,Bir Dev let Adamı İsmet Sezgin, Örnek BirDinAdamı Koca Mustafa Yazıcıoğlu, Sıradışı Bir Vali Recep Yazıcıoğlu,  Vali Mustafa  Malay, Kaymakamlardan   Halil Kanal,Söke’ninİlk BeledriyeiBaşkanı   Ömer Ağa, İlk Kaymakamı  Hacı Ali Rıza Bey,  E.  Korgeneral  Dr. Eyüp   Kaptan,  Prof.Dr. Rasim  Adasal, Prof. Dr. Mehmet Eröz,Söke Ticaret Odası Söke Ticaret Borsası , Söke  Esnaf Odaları  ve Söke Ziraat  Odası gibi kurumların  kuruluş ve   meclis başkanları, Sökeli Hayırseverlerimizden  Hacı Halil Paşa, Fatma  Suat Orhun,  Muslu Ailesinden Emine Gezerler,  Abdullah Yavuz, Ekrem Karakaş, Ruhi Karakraş, Hacı Bahattin Akbulut gibi   hayırseverleri   bu  kitapta yer alan   konulardan  bazılarıdır.Bunlardan  Ekrem Karakaş,Samim  Kocagöz,  Halil Kocagöz,Ferzan Gürel, Halil Özşarlak, Sami Nalıncı, Fahri Sevil, Dr.Sevim Şahin,  Metin   Altınöz , Murat Uzgur  gibi   isimlerde kitapta yer almışlardır.

Bun bunu daha önce de dediğim gibi reklam olsun diye  yazmadım. Bir başkasının  yazmasını isterdim. Söke duayenlerimizden (30 yıl Söke Ticaret Borsasının  Meclis Başkanlığını ve  dört yıl da Söke Belediye Başkanlığını) yapan rahmetli Ekrem Karakaş’ın  bana verilen görevi geç de yerine getirmenin  mutluluğu içindeyim. Bundan sonra ölsem de  gam yemem.  Zaten bu eserimin   ne siyasi ve  ne de    paralsal bir amacı  asla yoktur.  Zaten  kitap  az sayıda ( 500 adet )  basıldı.    .

Bu kitabımın basımında başta Cumhuriyet Matbbaası Sahibi  Sayın  Yılmaz Kalaycı  ve  tüm emeği geçenlere,  katkıda   bulunanlara  , bilgi ve belge verenlere     ayrı  ayrı  teşekkürlerimi  sunuyorum.

 

Abdülkadir  Güler

04 .07.2017-  SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..