Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '20

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

"Tabiat Ana"nın Elinden

Tabiat Ana (doğa ana)'nın bize sunduğu faydalar saymakla bitmez. Bundan milyarlarca yıl önce dünyamız oluşurken her şey biz insanların iyiliğine ve yararına olacak şekilde oluşturuldu-oluştu. Yeryüzündeki ilk insanlar doğup yaşamaya başladıktan sonra doğanın kendilerine verdiğiyle yetiniyor ve besleniyorlardı. Ben de sizlerle " Tabiat Ana 'nın Elinden " başlığı adı altında, serileri olacak şekilde bugüne kadar deneyimlediğim doğal tedavi yöntemlerini ve bitkileri paylaşmak istiyorum. 

İlk olarak ebegümeci bitkisini seçtim. Çünkü bundan yaklaşık 2 - 2,5 sene evvel hassas veya huzursuz bağırsak sendromu yaşadım. İlk defa böyle bir şey duyuyordum ve hemen araştırmaya başladım tabiki. Araştırmam sonucunda hassas bağırsak sendromunun kadınların çoğunda görüldüğünü öğrendim. Özellikle yeni nesil yaşam diye adlandırdığımız bu zaman diliminde çalışan kadınların bir çoğunda görülen bir durum. Kadınlarda görülme olasılığı erkeklerde görülme olasılığından çok daha fazla. Yaklaşık 1 - 1,5 ay kadar doktorumun bana verdiği ilaçları kullandım ancak istediğim sonucu elde edemedim. Gün içerisinde kramplarım olabiliyordu. Ben de zaten kişisel bakımında bitkiler ve bitkisel yöntemler ile arası iyi olan biri olarak hem bu konudaki bilgimi ve alanımı genişletmek hem de hassas bağırsak sendromuna yardımcı bir çözüm bulmak istedim. Böylece mucizevi bitkilerimizden biri olan ebegümeciyi keşfettim.

1 ay kadar aşağıda maddelendirdiğim şekilde ebegümeci bitkisinin çayını içtim ve oldukça faydasını gördüm. Hasas bağırsak sendromunun etkileri kesildi ve ebegümecinin sağlıklı yaşam ve sağlıklı sindirimde ne kadar büyük bir rolü olduğunu anladım. Bundan sonraki süreçte vücuduma(kendime) daha iyi bakmak için, unuttuğumuz ve ihmal ettiğimiz doğayı, doğal yaşamı hayatımın bir parçası haline getirmeye karar verdim. O güne kadar kullandığım doğal yağlarım ve sabunlarım gibi ebegümeci çayını da hayatımın bir parçası haline getirdim. 

  • Pazar, manav vs. yaş-taze ebegümeci bitkisini alıyorsun ve güzelce yıkadıktan sonra bir tepsiye havlu bez sürüp gölgede birkaç gün kurumaya bırakıyorsun.
  • Kuruyan ebegümecileri cam bir kavanozda ve gölgede muhafaza edebilirsin. 
  • Günde 1 kere akşamları bir kupa bardak suya 1 tane ebegümeci yaprağını at ve 15- 20 dakika demlenmeye bırak. (Ebegümeci tat olarak pek iç açıcı değil. Bu nedenle bardağın içine ebegümecinin tadını bastırmak için bir küçük dilim limon veya bir tutam kekik atabilirsin.)
  • Demlenen ebegümeci yaprağını bardaktan çıkar ve çayı afiyetle, sağlıkla yudumla. :) Bu arada demlenen ebegümeci yaprağını yiyebilirsin. (Ben öyle yapıyorum çünkü sindirime çok faydası oluyor.)  
  • Bununla birlikte ben hassas bağırsak sendromu geçirdiğim sürede çayı her akşam içtim. Bu durumdan sonra haftada veya ayda birkaç kez olacak şekilde ebegümeci çayı içiyor ve vücuduma bakıyorum.

Her şeyin başı sağlık. Sağlıklı insanın hayattaki yeri büyük. Tabiat (doğa) bize sunduğu bitkiler ile hayatımıza ve sağlığımıza güzellik, iyilik katıyor. Bununla birlikte dip not olarak bellirtmek isterim ki sağlığınız ile ilgili her konuda önce doktora başvurmanız ve doktorunuzun size anlattıklarını dinlemeniz önemli.Elbette ki doğal tedavi yöndemi de yardımcımız. 

Sana ve sevdiklerine sağlıklı günler diliyorum. 

 
Toplam blog
: 5
: 108
Kayıt tarihi
: 11.06.20
 
 

2007 yılından itibaren Halkla İlişkiler okumaya ve bu mesleği icra etmeye istekliyim. 2016 yılınd..