Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '07

 
Kategori
Tarih
Okunma Sayısı
4285
 

"Tarih eğitimi" üzerine seçilmiş kaynakça...

"Tarih eğitimi" üzerine seçilmiş kaynakça...
 

Türkiye' de Tarih eğitiminin sorunları ortada. Bu konuda akıl yoran insanlara, eğitimcilere, tarih dostlarına; aşağıdaki kaynakların yararlı olacağını düşünüyorum. Umarım Okullarımızdaki tarih eğitimi resmî ideolojiden biraz uzaklaşıp evrensel değerler üzerine inşa edilir.

TARİH EGİTİMİ ÜZERİNE SEÇİLMİŞ KAYNAKÇA :

    SALİH ÖZBARAN, Tarih, Tarihçi Ve Toplum, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 2003.SALİH ÖZBARAN, Tarih ve Öğretimi, Cem Yayınevi, İstanbul, 1993.SALİH ÖZBARAN, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 1995.SALİH ÖZBARAN, Güdümlü Tarih, Cem Yayınları, 2003ETİENNE COPEAUX, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 1995.ROBERT STRADLİNG, 20.Yüzyll Avrupa Tarjhi Nasıl Öğretilmeli, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 2003.YİGİT GÜLÖKSÜZ; Liseli Gençlerin Gözüyle Cumhuriyetimiz" Yerel Tarih Yarışması, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 2003.GEORGE G. IGGERS, 20. Yüzyılda Tarih Yazimı, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbuL 2003.
    GEORGE G. IGGERS - LAURENT WİRTH, Tarihin Kötüye Kullanımı, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 2003.
    DURSUN DİLEK, Tarih Derslerinde Yaratıcı Düşüncenin Gelişimi, Ankara, 2001.STEPHEN CAUNCE; Sözlü Tarih Ve Yere! Tarihçi, Tarih Vakfı Yurt yayınları, İstanbul, 2003.MYRON A. MART ; Yanıbaşımızdaki Tarih, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2003.PAUL THOMPSON, Geçmişin Sesi, Tarih Vakfı Yurt YayınlarıMETE TUNÇAY, İlk ve Oratöğretimde TarihK. KAYALI, Türk İnkılâp Tarihi Öğretiminin Yeniden Şekillendirilmesi Üzerine, Tarih ve Toplum, sayı 56, Ağustos 1988.M. ALİ KILIÇBAY, Tarihçilik Geçmişin Tanzimidir, Türkiye Günlüğü, Sayı 10, Bahar 1990.İLBER ORTAYLI, Tarih Öğretimi İçin Yazılacak Kitaba İlişkin SorunlarİBRAHİM KAFESOĞLU, Tarih İlmi ve Bizde Tarihçilik, Tarih Dergisi, sayı 17-18, 1963.İLHAN TEKELİ, Küreselleşen Dünyada tarih Öğretiminin Amaçları Ne Olabilir?HALİL BERKTAY, Dünyada ve Türkiye'de Tarihçiliğin Durumu ve Dilinin Evrenselleşmesi Üzerine DüşüncelerABDÜLKADİR YUVALI, Türkiye'de Tarih ÖğretimiTarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar, Tarih Vakfı Yurt Yayınları İstanbul, 2003.Tarih Öğretiminde Çoğulcu Ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma Doğru, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2003.Tarih Öğretiminin Yeniden Yapılandırılması, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2003.Tarih Yazımında Yeni Yaklaşımlar, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2003.Tarih Ders Kitaplarında Avrupa Evi, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2003.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu kadar keyifli bir ders gerçekten işkence haline nasıl dönüştürülebilindiydi!!. Onun içindir ki içimde hep bir uhte kalmıştır.Önümdeki işleri bitireyim tarih okuyacağım; kararlıyım. Bu kaynakça için teşekkürler, sevgiler...

sevgiii 
 04.09.2007 15:43
Cevap :
Türkiye'de tarih eğitimini ne kadar yanlış yolda olduğunu anlamak için bu kaynakçadan yaralanmanız iyi olacaktır. Resmî tarih ideolojisine dayalı tarih kitapları öğrencileri gittikçe sıkıyor. Tarih sadece savaş-barış veya kahramanların tarihi değildir. Evrensel düzeyde bir tarih yazımına sahip olmak dileğiyle... Bu kaynakçadan önce bence şu kitapla başlayabilirsiniz : Gündüz Vassaf - Tarihi Yargılıyorum ( http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=48014 ) İlginize teşekkürler...  04.09.2007 17:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 92
Toplam yorum
: 162
Toplam mesaj
: 83
Ort. okunma sayısı
: 11361
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Dokuz Eylül Üniversitesi "Tarih Öğretmenliği" bölümü mezunu. Eğitim sektöründe çalışıyor. Yazmak ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster