Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '12

 
Kategori
Mizah
 

“Tecrübeli intihar bombacısı aranıyor!”

"Aslında bayram yazısı yazmayı düşünüyordum fakat okuduğum haber sonrasında takındığım hali yazmak istedim, belki bayrama da bağlarım yazıyı."

 

Gün geçmiyor ki (ne laf ama) bir haberi daha okurken kahkaha atmayayım. Habere mizah katmadan, haberin başlığına hiç dokunmadan aynen verdim. El Kaide’nin mizah anlayışına mı dem vurayım yoksa haberi yapan şahsa mı beyitler düzeyim, inanın kala kaldım!

Genelde iş başvuru metinlerine hastayımdır; müthiş hatalar, gereksiz kelimeler, anlamsız noktalama işaretleri, şahsiyetsiz güven verme isteklerine çok takmışımdır. El Kaide’nin “mücahit” arama metodunu sağlıklı bulmakla beraber elaman alma ilanındaki “tecrübeli” kısmına takıldım. Bi’ hayli düşündüm ve hayli zaman sonra düşünmeyi durdurdum. Orucumun sekteye uğrama ihtimalini hesaba katarak iftardan sonrasına bıraktım düşünmeyi...

Amacı “pim” çekmek olan bir insanın ve bu “pim” çekme olayından sonra ölmemenin on milyonda bir dahi ihtimali olmayan bir iş kolunda ne gibi bir “tecrübe” beklenebilir diye düşünürken haberin doğruluğuna bakmak istedim. Haber doğru gibiydi ve sanki habere yorum katılmamıştı.

Tecrübeli bombacı olabilir de tecrübeli intihar bombacısı ne demek? Olasılığı hesaplanamayan bir ölüm şeklinde “ölmemeyi” başaran bir insanın kasiyerlik dahi yapamayacağına inanırım ben. En azından dört işlem bilen her insanın öyle düşündüğüne inanırım. Sonuçta matematik ağbi...

Bu tür kaideleri El Kaide’nin bilmemesi imkânsız! En kıytırık cep telefonlarında bile hesap makinesi var arkadaş! Küresel bir örgütün “mücahit alımı” olayını bir şirket gibi algılaması ve değişime inanan bir örgütün bu tür bir hata yapmasının nedenini/nedenlerine iyi bakmak gerekir.

Ölmeme oranı nedir, mücahidin cayma olasılığı kaçta kaçtır, kaç olayın sonucunda “ölmeme” gerçekleşmiştir, gibi soruları El Kaide’ye sormak gerekir. Her ayın belirli günlerinde “hasar-tespit” raporları, orta ve uzun vadeli ölüm oranları, mücahitlerin ruh halleri gibi olayları kendi internet sitelerinde yayınlamaları gerekir artık!

***
***

Olayı fazla uzatmadan ve en azından bayramı görmek arzusundan dolayı bu yazının “mizah kafası”yla yazıldığını hatırlatmak isterim.

 

I AM İSLAM, NO PANİK!

Habere değil de haberi yapan insana gülmek dileğiyle...
 

Hayırlı bayramlar...

twitter.com/mahirtemur

 

 
Toplam blog
: 110
: 521
Kayıt tarihi
: 21.12.09
 
 

1979 Malatya doğumluyum... Evreni kendi gözlüğümden (0,50-0,75) görmeye çalışan bir yazarım... Dü..