Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

“Ters”ine giden de gelir Mersin’e... (Mersin’de “ters”ine konuşmak...)

“Ters”ine giden de gelir Mersin’e... (Mersin’de “ters”ine konuşmak...)
 

- Mersin’in havası nasıl?

- Kışın hava açar yaz, kapanırsa kış!

- Onu sormadım.

- Temmuz geldi mi kaçacaksın Mersin’den... Hele ağustos... Bir sıcak, bir sıcak... oturduğun yerde terlersin... O nem, o nem yok mu?..

- Onu demedim.

- Akdeniz Oyunları’nın olacağı, çevredeki afişlerden, süslemelerden belli. Coşku mu? Hak getire... Her şey hazırmış!... Yaratılan hava bu.

- Onu demedim.

- Perşembe günü Pozcu’da, Dondurmacı Halil’de oturduk eşimle... Birkaç genç, kaldırımda yürüyenlerden, otobüslerden inenlerden, özellikle güzelliği ve giyinişiyle gösterişli kızların önünü kibarca kesiyor, bir şeyler anlatıyorlar. Gençlerin ellerinde katlanmış A 4‘ler... Kısa not aldıkları da oluyor. Merak ettik; eşimle inatlaştık da, “Ben soracağım, ben soracağım.” üzerine.. Ben erken davrandım, sordum:

“Gençler” dedim “Niye hep güzel kızlara... ne soruyorsunuz?”

"Akdeniz Oyunları için 'gönüllü' yazıyoruz.” dediler, “İyi de para veriliyor. Çocuklarınız, yeğenleriniz varsa... komşularınıza söyleyen, gelsinler."

- Onu demedim...

- Mersin İdmanyurdu’nu soruyorsan, sizlere ömür... Siyaseti futbola bulaştıranlar... Mersinli olmayan Mersinli Bakan, şimdi de seçim yatırımı olarak yeniden Spor Toto Süper Lig'e çıkma yolunda Mersin İdmanyurdu’nu kullanacak gibi...

- Onu demedim...

- “Onu demedim, onu demedim.. diye tutturmuş gidiyorsun... Boşuna konuşturma beni... Neyi diyeceksen de de, kurtulayım senden...”

- Mersin’in havası, yani Akdeniz Oyunları’nı açmaya gelecek Tayyip Bey’le ilgili hava...

- Ha, o hava, demek istediğin o...

- He ya...

- Tayyip Bey’in geleceği saat, AKP’nin duyurusunda 12.00,  Oyunlar için asılan afişlerde 13.00, Spor Bakanı’nın dilinde 14.00... Son diyen doğru bildi.

- Hadi anlat, hava...

- Açılış töreninin yapılacağı Servet Tazegül Spor Salonu’na erken gideyim dedim. Gezi Parkı Direnişi için yapılan yürüyüşe ilk gün giderken gözlüğümü evde bırakmıştım, bugün de arabamı bıraktım. Nasıl gidecektim? Yollar kapalı değil, ama hava sıcak. Taksi demeyin sakın... Mersin’de kimsenin aklına taksiye binmek pek gelmez. Çünkü taksiye binme kültürü yoktur. Ama burada bu kültürden yoksunlar, özellikle İstanbul’a gidince, iki adımlık yere bile taksiyle giderler. İşte, kentten kente değişen hava...

- Evet, “hava”ya devam...

- "Başbakanı yerdirmeyiz” dediler, diyorlar, diyecekler... Spor Salonu’nun çevresinde “yiyen yine”...  Ünlü bir markanın ayranını dağıtıyorlar. Marka adı vermeyelim; yanlış anlayan olur... Kimi reklam, kimi hedef gösterme sanır. Araba plakaların 33 değil, 16 olduğunu söylemek yeter.

Paketlenmiş tavuk dönerler... Koskoca TIR’lar... İstediğin kadar al... Kucak kucak alanlar var. Hem ayrandan, hem dönerden... “Fazla yok, adam başı bir” diyen de yok.

Polis kontrolünden geçtikten sonra bedava sular...

Ve bayraklar... Parti bayrakları isteyene, bayraklar koşullu veriliyor: "İçeri sokmak yasak." İçeride yasağı dinlemeyenler olmuyor değil.

- Tayyip Bey’in konuşmasının havası...

- Onu da sen söyle... Televizyonlardan dinlemişsindir.

- ....

- Duymadın mı? Tayyip Bey, Mersinlilere İstanbul’u, İstanbul’a yaptığı hizmetleri anlattı. Açılışı AKP’nin parti etkinliği olarak gördü. AKP İl başkanı bile açılış sahnesine çağrıldı. Bağlantılı yapılan tesisilerde, açılışlarda Mersin AKP milletvekilleri başroldeydi. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı ve tesislerin yapıldığı yerin Yenişehir Belediyesi’nin başkanı yok sayıldı.

- Demek size göre hava... Olimpiyat...

-Evet, “olimpiyat ruhu”... O “ruh”ta, “barış, dostluk, kardeşlik, sevgi, saygı" gibi değerler vardır, o “ruh”un dili, “barış dili”dir.

-Anladım.

-O zaman bitirelim:

Spor Bakanı Suat Kılıç, twitter hesabında yazmışmış:

“Bazıları 'ters'ine, biz gideriz Mersin’e...”

 -Size göre...

-Bana göre olan, başlık olacak:

“Ters”ine giden de gelir Mersin’e... (Mersin’de “ters”ine konuşmak...)
 

http://www.facebook.com/turgutcelik

https://twitter.com/#!/turgutcelik

turgutce@yandex.com

 

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..