Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '08

 
Kategori
Güncel
 

"Türbanla alemlere akanlar"

"Türbanla alemlere akanlar"
 

Cumartesi akşamı bir bardayız. Bizim ve çevredeki masalarda oturanların hepsinin arkamdaki bir noktaya bakıp fısıldaştıklarını ve gülüştüklerini görünce gayriihtiyari ben de o tarafa doğru döndüm. Orada yeşil derili uzaylılar veya 3 metre boyunda adamlar filan görsem ancak bu kadar şaşırırdım açık söyleyeyim.

İki türbanlı genç kadın karşılıklı oturmuş, yanlarında ise parmaklarında yüzük olmamasından çıkarttığımız kadarıyla babaları veya ağabeyleri (!) var. Masayı ortamdan ayrı sadece tiplere bakarak gözlemleyebilseydik eğer, erkeklerin de giyim tarzlarının verdiği ip uçlarına bakarak muhafazakar olduklarını söyleyebilirdik. Oysa gece boyunca en çok bakılan masa oydu.

Hatun kişiler türban takmamış olsa bu kadar bakışa maruz kalmazlardı eminim. Ama türban da tek başına bu bakışların müsebbibi değildi doğrusu. Çünkü bayanların bir ellerinde sigara, diğer ellerinde bira bardakları vardı. Belki de elma suyu içiyorlardı diye bir bahane uydurulmasının önünü kesecek şekilde bardakları boşalınca yenileri doldurulurken şişeleri de gördük açıkça. Tabii Efes Pilsen artık elma suyu üretimine de başlamamışsa, durum buydu.

Beylerin durumu daha da vahimdi. Kalkana kadar iki kişi 2 tam şişe JB bitirdiler. Yiyip içtiklerinde gözümüz yok yanlış anlaşılmasın. Ama ben türban takanın içki içmediğini sanırdım. Ya da türbanın kendi halinde ve inancında müslüman kadınlara, aklı cinsellikten ötesine çalışmayan terbiyesiz ve ahlaksız erkek taifesinin (!) bakmasını önlemek için takıldığını düşünürdüm.

Yanılmışım.

Zaten boynu kapatan şık türbanlar ve uzun kollu ama boyu kısa bluzlerinin altına giydikleri vücuda yapışan pantolonları ile halay çektiklerini gördüğümde yanıldığıma kesin ikna oldum.

Çevreden kimseye bir zararları var mıydı, yoktu aslında. Ama simgeleşen bir kıyafetle örtüşmeyen davranış ve eğilimleriyle kafa karıştırdıkları kesindi.

Biz başlarındaki türban ile önlerindeki kadehler arasındaki bağı çözemedik, onlar da başlarındaki bağı çözmediler zaten.
Düğüm düğüm üstüne bitirdik geceyi hep beraber.

 
Toplam blog
: 11
: 614
Kayıt tarihi
: 08.04.07
 
 

1969’da İstanbulda doğdum. Şişli Terakki Lisesi’nin ardından, İstanbul Üniversitesi Turizm ve Ote..