Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

"Varım!" diyor.

"Varım!" diyor.
 

Acun Ilıcalı'nın hazırlayıp sunduğu, reyting rekorları kıran "Var mısın, yok musun?" yarışmasında, aylardır yarışacağı günü bekleyen görme engelli Evren kardeşimiz dün akşam yarışmacı oldu. 50.000 YTL'lik teklifi kabul etmeyen, kutusunu arkadaşının kutusuyla değiştirerek büyük risk alan ve değiştirdiği kutudan 100.000 YTL çıkan Evren, artık ev alma hayaline kavuşmaya çok yakın. Evren'e, kendisi gibi görme engelli eşiyle yeni evlerinde ve bundan sonraki hayatlarında mutluluklar diliyorum.

Bu ödüllü yarışmanın hemen ardından Acun Ilıcalı ve ekibi engelliler adına düzenledikleri engellilere yardım gecesinde yaklaşık 2.000.000 YTL yardım topladılar. SMS'ler ve bankalar aracılığıyla yapılan yardımlar engellilerin önemli ihtiyaçlarını karşılamak için kullanılacak.

Yarışmadan sonra canlı olarak yayınlanan ve gece geç saatlere kadar süren yardım gecesine çok sayıda yardımsever telefonla bağlandı ve bağışta bulundular. Acun Ilıcalı'nın kararıyla bir kişinin yapabileceği para yardımının üst limiti 25.000 YTL idi. Bu yardımlar damlaya damlaya göl oldu ve yaklaşık 2.000.000 YTL, eski parayla 2 trilyonu buldu.

Ekranlardan verilen mesajlar çok anlamlıydı. Engellilere sevgi gösterilmesi, onlara maddi yardımdan ziyade daha çok manevi yardım yapılması gerektiği, kendimizi bir an olsun onların yerine koymamız ve bu şekilde onları anlayabileceğimiz verilen önemli mesajlardan bir kaçıydı.

Ben de buradan sizlere sesleniyorum. Kendinizi bir an olsun engellilerin yerine koyun. Onları ancak ve ancak bu şekilde anlayabiliriz. Onların bizden aslında ne istediklerini, sadece sevgiye ve saygıya muhtaç olduklarını, sevgi ve saygı haricinde bizden hiçbirşey istemediklerini, kendimizi onların yerine koyarak anlayabiliriz.

Aslında sevgi ve saygıyı sadece engellilere değil çevremizdeki herkese göstersek bu dünya daha bir yaşanası hale gelir. İnsanlar daha mutlu olur. Hiç kimse kaybetmez, herkes kazanır.

Evren'i, yaşama karşı olan mücadele azminden ve başarılarından ötürü kutluyorum. Milyonların gönlünde taht kuran Evren'e ve tüm engellilere gönüllerinde yer ayıran ve onları anlayan herkese sevgi ve saygılarımı sunuyorum...

 
Toplam blog
: 301
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..