Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

"Vatan haini" kimlere denir?

"Vatan haini" kimlere denir?
 

Her sabah olduğu gibi bu sabah da, gazetemi kapının önünden aldım, ilk sayfaya göz atıp, 3.sayfaya geçtim hemen. Çünkü orada benim hislerime her zaman tercüman olan Sn.Hasan Pulur yazar. Güne onu okuyarak başlarsam, doğru yolda olduğumu, doğru düşündüğümü bir kez daha test etmiş gibi hisseder, rahatlarım. Öyle çok yanlış insan, yanlış bilgi dolaşıyor ki ortalıkta. O bir “mihenk” taşıdır benim için. Duayen demek isterdim ona, ama bu aralar kimlere “duayen” deniyor bir bilseniz, vazgeçtim düşününce… Ben Sn.Hasan Pulur’u onların arasına sokmak istemem, çünkü benim için çok ama çok değerli bir köşe yazarıdır.

Bu gün yazmış olduğu yazı, yine beni çok derinden etkiledi. Sağlıklı ve uzun ömürlü olması, hep böyle yazılar yazabilmesi için dualar ettim. Sevgili hayat arkadaşını kaybedeli ne oldu ki şunun şurasında, o acısını içine gömdü ve “aydın” olmanın sorumluluğuyla yazılarına devam ediyor. Kendisine başsağlığı diliyorum buradan.

Yazısının tamamını gazeteden okuma şansınız var, ben sadece kısacık bir bölümünü paylaşmak istiyorum sizlerle, hani bu aralar “vatan haini” sözleri çokca dolaşır oldu ortalıkta da...Bir zamanlar en büyük “vatan haini” gibi gösterilen Nazım Hikmet’in, bence en büyük “vatansever”lerden biri olduğunu anlatan bu güzel şiirini ve Sn. Pulur’un yazısının küçük bölümünü aldım sadece…

“NÂZIM Hikmet de kendisine "vatan haini" diyenlere, "Vatan hainliğine devam ediyor" diyenlere 1962'de karşılık verir:

"Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz, ben yurt hainiyim, ben vatan hainiyim.
Vatan çiftliklerinizse,
kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan,
vatan, şose boylarında gebermekse açlıktan,
vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın,
fabrikalarınızda al kanımızı içmekse vatan,
vatan tırnaklarıysa ağalarınızın,
vatan, mızraklı ilmihalse, vatan, polis copuysa,
ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan,
vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası, Amerikan donanması topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığınızdan,
ben vatan hainiyim.
Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla:
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ."
***
NÂZIM Hikmet'e "vatan haini" diyenler bugün nerede?
Lakin Nâzım Hikmet'in şiirleri hâlâ dillerde, belleklerde, akıllarda...”HASAN PULUR-01.03.2007 MİLLİYET

 
Toplam blog
: 98
: 742
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

Okuyan, gözlemleyen, yorumlayan, öğrenmeye ve öğrendiklerini uygulamaya çalışan; doğayı, insanları, ..