Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '06

 
Kategori
Sinema
Okunma Sayısı
524
 

'Ve Türkiye cuntacıların koyduğu yasalarla yürütülüyor hala...'

'Ve Türkiye cuntacıların koyduğu yasalarla yürütülüyor hala...'
 

'Eve Dönüş...' Bir dönemin anlatılışı.. Bir dönemin bir insanın hayatını karartışı..
Dün 'Eve Dönüş' filmini izledim. 'Babam ve oğlum'dan sonra 12 Eylül darbesine başka bir bakış açısı.. Yaşım itibariyle o dönemlere tanık olmadım, siyaseti de pek sevmem ama bir kez daha lanet ettim insanlara güya 'refah' adına çektirilen bunca işkenceye... İnsanın içini burkan bir film.. Ve kesinlikle izlenmesi gereken..

Mehmet Ali Alabora'nın oyunculuğu göz dolduruyordu. İşkenceye maruz kalmış bir insanın duygularını, yıkılmış psikolojisini çok iyi yansıtıyordu. Sibel Kekilli başrolde olmasına rağmen pasif kalmış gibiydi fakat kocası için çırpınışları ve bir kadının hayat arkadaşını hiç tanıyamaz bir halde bulduğu ve canının yandığı andaki ruh halini yansıtmasını es geçmemek gerekir.

Filmi izlerken hep düşündüğüm şey! "Ne gerek vardı bunlara?' sorusuydu.. Belki suçlu belki suçsuz bir sürü insan sorgusuz sualsiz, bazen sadece asılsız bir ihbarla bazense sırf tedirgin olduğu için alınıp koca bir çıkmaza bir hiç uğruna niye sokulur ki?

Dedim ya o dönemleri görmedim görmek de istemezdim.. 'Pardon bir yanlışlık oldu seni bu kadar hırpaladık ama arkadaş benzetmiş işte'lerle iş yürümez!

Bu ülkenin ilerlemesi için sizi harekete geçirecek bişeyler mi arıyorsunuz? EVE DÖNÜŞ... İşte tam da böyle birşey...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

tek şey özgürlüklerin kazanımı için de gerekli olan şeylerdi yani "mücadele etmek mecburiyeti". o dönemi yaşamamış olmakla çok çok şanslısın. çünkü hiç kimsenin o acıları, insanlığın yerde süründürüldüğü zulümleri yaşamasını görmesini istemem. ben kısmen şahit oldum. ve evet biz her ne kadar toplumca şefkatli de olsak, çabuk gaza gelmemizi ve yeni kurulmuş bi cumhuriyette henüz tüm hakların kazanılmamış olduğunu ve de gerçekten de bu ülkeyi karıştırıp bundan fayda sağlamak isteyen süper güçlerin varlığını da düşünürsen tüm bunlara ne gerek olduğunu daha iyi anlayabilirsin belki sevgili refref kardeşim.sevgiyle kal.

Başak ALTIN 
 11.11.2006 14:58
Cevap :
teşekkürler..insanlarımıza bu kdar işkenceyi hazmetmek istemiyorum ama yine de..  11.11.2006 17:44
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 19
Toplam mesaj
: 31
Ort. okunma sayısı
: 980
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

1984 doğumluyum. Henüz çiçeği burnunda sayılabilecek bir Makine Mühendisiyim. Karınca kararınca ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster