Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '10

 
Kategori
Güncel
 

“Veda” filmi için bilet yok, ama salon boş!

“Veda” filmi için bilet yok, ama salon boş!
 

Ali Eyüboğlu'nun bugünkü (28.03.2010) Milliyet’in Televizyon ekindeki “Televizyon seyircisi bunları konuşuyor” (*) başlıklı yazısı, okunmaya değer.

Eyüboğlu, Ankara’da Farabi Sokak’ta bir cafe restoranda, verdiği siparişi beklerken, yanı başındaki masada oturan, 60 yaşlarında olduğunu düşündüğü 5 kadının “televizyon muhabbeti”ne tanık olur. Konuşmalar ilginç gelince, kâğıda kaleme sarılır, “not alma”ya başlar.

İşte, o “not”lardan bir bölüm:

“- Hafta sonu ‘Dersimiz: Atatürk’e gidelim mi?

- Ona da gidelim, ‘Veda’ya da... Ama arkadaşım sinemaya telefon açtı, ‘Hiç yer yok’ dediler ona. Arkadaşım başka bir film izlemek için gitmiş sinemaya, bakmış ki, ‘Yer yok’ dedikleri ‘Veda’nın salonu bomboş. ‘Bana niye dolu dediniz?’ diye sorduğunda da ‘Bilet aldılar, ama gelmediler’ demiş görevli.”

Eyüboğlu’nun anlattığı, “en çok satan” gazete hangisi, sorusuna götürdü beni.

Sorunun yanıtı, 15.03.2010 - 21.03.2010 tarihleri arasındaki gazete satış raporunda var (**):

Zaman ( 794.102)

Bilen bilir; Zaman gazetesinin bayi satışı 30 bin dolaylarında. Geriye kalanı ise, “abone” yoluyla satılıyor. Ama bilenen gerçekse, Zaman’ın “bedava” dağıtıldı. Basından, yazılıp çizilenlerden öğrendiğimize göre Zaman, dağıtım şirketinden parası ödenerek topluca alınıyor.

*****

Nereden nereye?

“Veda” filminden “Zaman” gazetesine...

İlgisi yok görünse de, “pazarlama”sı birbirine benziyor; bana öyle geliyor ya da.

Parasını ver, “bedava” dağıt!

Parasını ver, o salondaki tüm biletleri satın al, filmin oynama saatinde salonda kimseler olmasın!

*****

Ali Eyüboğlu’nun anlattıkları bana çok ilginç geldi!

Fazla bir şey yazmaya, yorum yapmaya gerek var mı?

Bana göre yok!

(*) http://www.milliyet.com.tr/25-yilda-turkiye-nereden-nereye-/ali-eyuboglu/magazin/yazardetay/28.03.2010/1216561/default.htm?ver=05

(**) http://www.medyatava.com/tiraj.asp

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..