12 Temmuz '09

Mavi Yolculuk

'Ver maviliğinden, serinleyeyim biraz'

Mavi yolculuk.. Sol üst resimdeki sağ baştaki İngiliz, 'Mavi yolculuk güzeli seçildi'

Marmaris Limanından kalktı gemimiz. Adım adım, mavilikleri yara yara ilerliyoruz bir sabah. Denizin martıları, çığlık çığlığa bizi takip ediyor. Gemideki turistler, el sallayıp, mavilik adına ne varsa cömertçe öpücük yolluyorlar.

Gökyüzü mavi….Sular da öylesine. Hülyalar, rüyalar maviye boyalı, masmavi… Deniz, mavi mavi tütüyor. Tütsülenmiş sabah duasının tülüyle sarmalanmış. Mis gibi genzinize gelen iyot kokusu ile kendinize geliyorsunuz bir anda.

Mavileri içine çeke çeke ilerleyen geminin ilk durağı, ‘ Fosforlu mağaralar’ Dağın tepesinden denize doğru inen geniş yekpare kayalıkların ucu, denize değiyor. Deniz içinde deniz. Mağarada deniz oluşmuş. Yüzülebiliyor. Suyu ise yakamozlanıyor. Değişik, janjanlı, yanar dönerli, çizgi çizgi, ışık ışık hareleniyor. Onlarla bir güzel oynaşıyorsunuz. Dalgacıklar, her kulaçta çakmak taşının kıvılcımı gibi, bir yanıp, bir sönüyor. Zevk burada yüzmek. Mümkün olsa da, yatağı döşeği buraya getirip sermek. Burada yaşamak!

Halikarnas Balıkçısı, bu ‘ Mavi Yolculuğu’ bütün Dünya’ya yaydı Bodrumdan. Hiç bıktırmadı, hiç eksilmedi, daha daha katlanarak çoğaldı, çoğaldı…Mola veriyor Kaptan Kâmil Taşkın. Kısa bir mola. Daha görülecek yerler var. Kıyı kıyı, sahillerin tadını çıkaracağız daha. Mavi yolculuktayız. Mavi mavi tüteceğiz. Şimdi tütmek, göğe yükselmek var.

Ateş var, un var, şeker var. Helva niye yapılmasın? Pişiriliyor işte. Tadımlık değil, doyumluk olacak. Geminin adı gibi harika bir yolcuk olacak bu. Yola çıkalı yarım saat oldu. Yerlisi, yabancısı kaynaşmış bile. Hepsinin elleri havada. Bizim delikanlılar, yabancılara ‘Kolbastı’ yı öğretiyorlar sözüm ona. Tam da yerini buldular hani!..

Kaptan Kâmil istiyor ki: Bu gezi hatırda kalsın. Nostalji olsun. İyi bir tatil anısı olsun. Belleklerde kalsın.

Mavi mavi sularda, maviliği yaşamağa gidiyoruz. İlle de mavi diyoruz. Yemyeşil bir deniz var az ötelerde. Orada mola vereceğiz. Yüksek bir dağın gölgesi sulara serilivermiş. Işık oyunu ile mavilikler, yemyeşil kesilmiş. Biraz da yeşili soluyalım diyoruz. Dalıyoruz yeşilliklere. Dalıyoruz derinlere. Gözümüzün önünden mavilikler iplik iplik, eğrile büğrüle geçiyor. İnsanı dirilten bir serinliği var. Çakı gibi oluyor insan denizde.

Hey koca Balıkçı hey! O koca sesiyle ‘ Arşipel’ e haykırdığı gibi ‘ ‘Ver mavinden, serinleyeyim biraz!’ diyesi geliyor insanın. Günnücek, Balık çiftliği. Hep geçiyoruz buraları. Cennet Adası’na TEĞET GEÇİP, buradaki güzellikleri resimliyoruz ayrıca.

Zaten daha sonra tanga’larla, bikini’lerle, haşema’lılarla bir cümbüş başladı gemide. Yolun daha yarısına varmadan, yerlisi yabancısı sanki akraba oluvermişler. İşte! Mavi yolculuğun ettikleri bunlar. Kâmil Kaptan, Turunç’ ta en uzun molayı verdi. Yarım ay gibi bir sahil. Mis gibi bir denizi var. Her yerden girilebiliyor. Çepeçevre restoranlar kaplamış, önlerinde şezlongları, şemsiyeleri var.”

Mavi yolculuğun Prensesini seçtik İngiliz Diana ile. Şampanyalarla ödüllendirildi.

Doyumsuz bir tur yaptık / Milliyet Blog dedik / Kom nokta dedik / Adresler verdik. / Herkesi resimledik / Gerisin geriye geldik. / Aynı limana demirledik./ Çam kokulu Marmaris koylarında/ Bir yaz rüyasının koynunda / Çam kokulu, aşk kokulu / Sahillerine varınca / Eridi güneş teperden, akşam olunca/ Hey gidi dingili yamuk dünya. / Maviler hülyamız oldu / Hare hare içimize doldu. / Rüyalar bile, nefesler bile mavi mavi diye diye / İçimizde tüttü biteviye./

Resimler : (Aazzzz sonra)

: 13.08.06

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..