Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '07

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

"Vintage" tutkusu

"Vintage" tutkusu
 

Ben daha iki faturayı bir zarfa koyup saklayamazken, annemin geçmiş yıllarda giydiği kıyafetlerini ütüsü bile bozulmadan saklayabilmesi inanılmaz bir özen. Her sene geçmişte kullandığı bir şey mutlaka yeniden moda oluyor. Moda olduğu anda soluğu dolabının önünde alıyor ve uygun parçaları acilen kendi dolabıma transfer ediyorum.

Sakladıklarını günümüz çizgisi ile kombin ettiğimde bir tek bende olan özel bir koleksiyon çıkıyor ortaya. Kadifeler, elbiseler, bluzlar, kürkler, şallar, şapkalar, çantalar, kemerler, takılar birbirinden değerli bin bir parça ile geçmişten gelen bir şeyleri taşımak inanılmaz keyif veriyor bana.

Maalesef bir tek ayakkabı numaralarımız uymuyor. Onları da tarihi eser gibi sırf bakmak için saklamaya devam ediyorum. Verilen, elden çıkarılan parçaları bile hala hatırlıyorum hatta arkalarından bir de yas tutuyorum. Yine de şu an zevkle kullandığım her parçayı özenle sakladığı için ve ileriyi gördüğü için anneme bin bir teşekkür ediyorum.

Benim gibi vintage tutkunu olan ve tutkusunu başarıyla mesleğe dönüştüren Ece Sükan, Ajia Otel’de güzel bir Haziran gecesi yaşattı dün vintage severlere. “Dejavu” temalı defilede gerçekten de kıyafetler Ece Sükan’ın kendi deyimiyle herkesin hayatından bir şekilde geçmiş olması özelliğini taşıyordu. Eski bir film karesini hatırlatan, yaşanmışlık hissi yaratan kıyafetlerin “zamansız” oluşlarıyla, günümüz kadını birleşince ortaya çok zevkli bir görüntü çıktı. Defile, vintage konsepti ile aynı zamanda Türkiye’de bir ilke de imza atmış oldu. Son derece mütevazı ve yalın görüntüsünü iddialı bir tarzla birleştirip farklı bir duruş yakalayan Ece Sükan’ı, moda uğruna prototipleşmeye karşıt olan özgün çalışması nedeni ile ayrıca tebrik ediyorum.

Defilede her parça mutlaka çok değerli olma özelliğini taşırken, gecenin en etkilendiğim parçası yakınlık derecem nedeni ile de olsa gerek Selda Aksoy tarafından sunulan ön ve arka derin dekolteli gümüş pul payet işleme abiye elbise üzerine kullanılan vintage kuş tüyü monttu. Bu özel kombin taşıyıştaki zarafetle de birleşince podyumda son derece şık durdu.

Vintage, çizgisi ve ruhu ile geçmişten kopmadan giyinmeyi sevenler için fark yaratma fırsatı sunan özel bir duruş. Defile sonrası eminim birçok kişi geçmişe dönerek soluğu anne, anneanne ve babaanne sandıklarında aldı bile. Mis kokulu sandıklarda eski sahiplerinin de olduğu kadar, birbirinden değerli parçalar bulabilmeniz dileğiyle...

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..