Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

"Yanlız" değil "Yalnız"

"Yanlız" değil "Yalnız"
 

Arkadaşlar;

Gerek yazarken gerekse konuşurken bazı imla ve/veya söyleyiş yanlışları yaparız. Bunlardan biri de yanında kimse olmayan, anlamını taşıyan "Yalnız" sözcüğüdür.

Peki, nasıl olacak da her zaman bu kuralı aklımızda tutacağız?

Alfabede hangi ses diğerinden önce geliyorsa o sesi ilk önce yazarız/söyleriz. Yalnız; /l/ sesi /n/ sesinden önce gelir. Ayrıca bu sözcüğü anımsadığınızda "Yalın" sözcüğünü de anımsarsanız sizin için daha kolay olacaktır.

Kibrit/kirbit, kirpik/kiprik... gibi örneklerde de aynı kuralı görebilirsiniz.

Bu sözcüğün yanlış kullanılışının ne boyutlarda olduğunu görmek için, herhangi bir arama motoruna "Yalnız" değil de "Yanlız" yazın.

Aklınızda bulunsun...

Hoşça kalın... :)


 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..