Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '11

 
Kategori
İlişkiler
 

"Yataklarımızı ayıran kocama karşı haklarım neler?" İşte haklarınız

 

“Eşimle 8 yıl önce evlendik. Kocam 59, ben 28 yaşındayım. Eşimin benimle evliliği onun ikinci evliliği…

Eşim, 6 aydan bu yana yataklarımızı ayırdı. Ayrı odada kalıyor. Aramızda hiçbir ilişki yok. Bu konuda gösterdiğim çabalar işe yaramadı. Her akşam yemekten sonra bilgisayarını da alıp odasına gidiyor.

Bu konuyu ne zaman açmaya kalksam, bir takım bahanelerle kapatıyor. Kaç kez bir uzmana gitmesi gerektiğini söyledim, ama dinletemedim.

Önceki akşam tekrar konuşmayı denedim.  Bu defa çok sinirlenerek bana hakaret etmeye ve vurmaya başladı. Elinden zor kurtuldum.

Bu konuyu hiç kimseyle de konuşamıyorum. Bu nedenle size yazmaya karar verdim. Boşanma davası açmaktan başka çarem kalmadı, haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

İşte haklarınız:

Karşılıklı sevgi ve saygı yanında, sağlıklı bir cinsel ilişki de evliliğin olmazsa olmaz koşuludur.

Taraflardan biri cinsel problemi olup da bu sorunu çözümlemeye çaba göstermiyor, örtbas etmeye, geçiştirmeye, ertelemeye çalışıyorsa; evlilikte diğer her şey yolunda da olsa ciddi bir sorun var demektir. Bu durum evliliği sürdürmeyi zorlaştırır.

 Evliliklerde cinsel sorunların yaşanması durumunda çözüm aramayan eş kusurludur. Bu durum şiddetli geçimsizlik nedenidir. Kaldı ki siz şiddete ve hakarete de uğramışsınız.

***

*Değerli okurum,  öncelikle gördüğünüz şiddetten dolayı rapor almanızda yarar var. Ayrıca isterseniz, eşinizin evden uzaklaştırılmasını talep edebilirsiniz.

*Yaşadıklarınızı ileri sürerek, evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açabilirsiniz.

*Boşanma davanızla birlikte maddi ve manevi tazminat ve nafaka talep edebilirsiniz.

*Evlendikten sonra edinilen mallar varsa, bunlar için de dava açıp hakkınız olanı isteyebilirsiniz.

***

Değerli okurlarım, sizlerden gelen çok sayıda mailin tamamını okuyorum. İlginize çok teşekkür ediyorum. Elimden geldiğince cevap vermeye çakışıyorum. Ancak, zaman problemim nedeniyle tümüne cevap veremiyorum. Bu nedenle çok özür diliyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..