Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '15

 
Kategori
İlişkiler
 

“Yeniden doğduğum gün” işte evlilik ve aşk

Buğra Hanım ve Uğur Bey iki değerli arkadaşımdır.

Buğra Kılıç Erden’in eşi Uğur Erden için büyük bir özveriyle hazırladığı doğum günü sürprizini bizzat Uğur Erden’in kaleminden sizlerle paylaşmak istedim.

Çünkü Evlilik emek ister, aşkı yaşatmak da fedakarlık…

***

“Gezmek ve fotoğraflamak benim hayattaki nefes alışımdır. İnsanların yüzlerinde gördüğüm hayata dair izleri ölümsüz kılmayı felsefem olarak görüyorum.

Bu sebeple eşimle birlikte yöresel kültür farklılıkları açısından çeşitliliği bol İtalya da bir proje üretmek istedik.

Oradaki insan çeşitliliğini, yaşam biçimlerini, hayata dair izleri zaman – mekan açısından fotoğrafladım. Roma, Floransa, Venedik ve Napoli birbirinden farklı dört yörenin dört şehri gibiydi.

İstanbul'a döndüğümüzde ise sergi kalitesinde bir proje ürettiğimi daha iyi algıladım.

Fotoğrafa başladığım 99 yılından beri en büyük hayallerimden biri de kişisel bir sergi açmak, sevdiğim insanları orada görebilmekti.

Bu içimde büyüttüğüm, kimseye de söylemediğim bir iç çekişti. İtalya fotoğraflarını bazı üstatlara göstermek, kendi yanılgıma düşmemek istedim. Ancak çok olumlu eleştiriler alınca cesaretlendim.

Hemen ertesi günden itibaren sanat galerilerine mailler attım, aradım… Ancak bir sergi düzenlemenin bu denli maliyetli olabileceğini hesaplayamamıştım. Hayallerim askıya alınmıştı.

Olmadı, olamadı. Oysaki bu hayalim hala içimdeydi… Eşime dahil belli etmemeye çalışmıştım.

Ve doğum günüm geldi çattı. Otuz iki yıl geride kaldı Şubat 15 de, o gün 33 oldum.

Eşim bana bir sürpriz yapacaktı biliyordum ama en fazla ya bir sanat etkinliği, ya bir güzel yemek olabilir diye düşündüm.

Evden çıktık, yürüdük yürüdük… Soluksuz yürüyüşlerimiz bir kapının önünde son buldu.

Kapıdan içeriye girdiğimizde hayatımın en güzel anlarından, ölmeyecek ve daima hatırlayacağım o anda sevinçten iç ağlamalarımı hissettiğim ama kimseye de çaktırmadığım o saniye yeniden doğmuştum.

Hayat arkadaşım, elimden tutup beni sevdiğim insanlara getirivermişti… Ankara’dan gelenler, hasta yatağından gelenler, ve daha niceleri…

Duvarda basılmış fotoğraflarım… Alkışlar banaydı… Her şeyi eşim benden gizli yapmış ve bu ölmeyecek an’ımı anıya dönüştürmüştü…

Hayalim gerçekleşmişti, ‘’ The İtalians ‘’ sergiye dönüşmüştü…  O anımı buraya maalesef tam yazamıyorum, kelime çeşitliliğim yetersiz kalıyor…

Ve hayalimin ortağı sevgili eşim yeniden doğmamı sağladı."

K. Uğur ERDEN

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..