Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

“Yoksa gazatacı mısın” diye sordu teyzem…

“Yoksa gazatacı mısın” diye sordu teyzem…
 

Fotoğrafını çektiğim bu teyzeyi, muşmula ve cennet elması satarken gördüm. İşe giderken sabahları genellikle taze kepekli ekmek ve peynir götürüyorum, hep birlikte çayın yanında yiyerek, mutlu mutlu kahvaltı yapıyoruz. bu sabahta meyve alayım dedim. Özellikle pazarda yaşlı teyze ve dedelerin ürünlerini almaya çalışıyorum, yaşıtları köşelerine çekilmiş dinlenirken, çalışan güzel insanlara bir katkım olsun istiyorum. İşte bu teyzenin hem ürünlerinin güzel olması, hem de bu yaştaki gayreti nedeniyle alışveriş yapmak istedim. Birde başka bir yaşlı teyze var, oda yokuş yukarı bir süt arabasını sürmeye çalışırken karşılaşıyoruz, ondan süt alamıyorum ama elimde ne varsa ikram ediyorum. O teyzeyle dar zamanlarda karlılaştık hep, bu nedenle fotoğrafını çekmeyi teklif edemedim, ama ilk fırsatta o teyzemi de ikna edip, fotoğrafını çekeceğim.

Daha önce başka bir yazımda alternatif takvim projemi anlatmıştım, bu güzel teyzelerin fotoğraflarını biriktirip, güzel bir takvim yapmayı ciddi ciddi düşünüyorum. Nasıl bastırılır bir fikrim yok, ama en azından kendim ve dostlarıma gösterecek kadar bir takvim yapmayı planlıyorum.

Babam yaşasaydı, onunda çok fotoğrafını çekerdim sanırım. Babam 60 yaşından sonra pastaneye çırak olarak girip poaça ve tulumba yapmayı öğrenmişti, en çok onu önlüğü ile pastane de çekerdim sanırım. Her baba yakışıklıdır ama babamız gerçekten hoş birisiydi. Beyaz saçları çok güzel şekillenirdi, gözleri çağla yeşiliydi ve yılların yorgunluğundan hafif eğik dururdu. Her zaman fotoğraf çektirirken ellerini beline koyar ve esaslı bir poz verirdi.

Satıcı teyzemden başladım, babamı da andım, huzur içinde uyusun.

Teyzeme gazatacı olmadığımı, sade bir blog yazarı olduğumu söyleyemedim tabi ki.”senin gibi teyzelerin fotoğrafını çekip saklıyorum, iznin var mı” dedim, “ne sakıncası olur ki canın sağ olsun” dedi.

Yaşama sıkı sıkı bağlanan, ileri yaşlarında hala çalışan böylesi yaşlı kişilerle karşılaştığımda, yaydıkları pozitif enerjiden etkilenirim.Yaşamın hakkını vererek yaşayabilmek dileğiyle, sevgilerimle

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..