Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '09

 
Kategori
Eğitim
 

“Yoksulluk” Gözün Kör Olsun

“Yoksulluk” Gözün Kör Olsun
 

dünyalar tatlısı öğrencim


Bu köşe yazımda paslı kulaklara bir hikaye fısıldamak isterim yüreğimin en hançer yanıyla……..

Hikayede zaman 2009, yer Anadolu’nun uzak bir köyünde bir köy okulu ve mevsim doğanın bin bir tonuyla renklendirdiği, güneş sıcaklığının kendini iliklere değin hissettirdiği bir güzel bahar günü…

Bir öğretmen edasıyla sınıfa giriyorum,önce gözleri umut yüklü bu çocukların duru bakışlarını süzüyorum uzun uzun.Sonra onlara hatırlatmam gereken bir konuyu hatırlayıp hep birlikte keyifli bir şiir tadında derse başlayacağız.

Yoklamayı alıyorum ilkin,sınıf tam.Yüreğim ferahlanıyor,bir köy okulunda, hem de yermiye yakın köyden taşıma yoluyla gelen öğrencilerin bulunduğu bir sınıfta ,sınıf defterine “tam” sözcüğünü yazmanın keyfini doyasıya yaşıyorum..Aynı keyfi çocukların da içlerinde duyumsadığını hissediyorum,daha bir seviniyorum.Dağ gibi oluyor bir yanım,huzur dolu bir ortamın insanı sapa sardığı bir sınıfta öğretmen-öğrenci değil,insan-insana bir sevgi diyalogunu kurmanın müthiş kazanımlarıyla çoğalıyorum bu sınıfta,aldığım haz sayfalara sığmayacak türden…..

Sonra hatırlatmam gereken konu geliyor aklıma,hiç bekletmemden soruyorum.”Sevgili öğrencilerimiz SBS başvurusunu yapmayan var mı içinizde?” Birden tüm sınıf bir sağa,bir sola bakıyor,havaya kalkacak bir eli arıyor onca gözler,tabii benim de.Ama aradığımız ele, anında“yoksul el” damgasının vurulancığını da hiç bilemeden.. Derken tam karşımda iki sıra geride oturan kızımızın solgun bakışları dikkatimi çekiyor.Zaten onu fark etmemekte mümkün değildir.”Hayırdır,niye öyle durgunsun?Sen başvuruyu yaptın ,değil mi?” Kızımız biraz duruyor,yutkunuyor,yanağına konan ıslaklığı elinin tersiyle hafiften siliyor ,yüzünü çeviriyor, sonra başını iki elinin arasına alıp sıraya kapanıyor.Oturduğum sandalyede donup kalıyorum,ne diyeceğimi şaşırıyorum.Ama karşımda oturan otuz öğrencinin müthiş bir merakla iki dudağım arasından çıkacak sözcükleri,ya da bu durum karşısında nasıl davranacağımı büyük bir merakla beklediklerini de çok iyi biliyorum.”Kızım baban daha gelmedi mi?(Şansımı deniyorum).Kızımız kafasını kaldırıyor iri iri gözlerinde bir bulut misali oluşan dumandan dolayı busbulanık bir bakışla “Hayır Öğretmenim daha gelmedi”….”Anlıyorum kızım” deyip konuyu kapatıyorum.

Derste bize “Köylü Kızlar” şiirini yine sözü geçen bu kızımız okuyor,büyüleniyoruz sınıfça……

Ders çıkışında konuyu yüreği bu çocukların sevinçleriyle,güzel düşleriyle çarpan değerli meslektaşlarıma aktarıyorum.Bu durumda daha kaç tane çocuğumuz var diye hemen bir çalışma başlatıyoruz.Bakıyoruz ki bu durumda olan on kişiye yakın öğrencimiz var……

Gece oluyor sınıfta olanı,biteni yüreğimin en kanayan yanıyla yaşıyorum.Her hatırıma geldiğinde soğuk bir bıçak yüreğimi yarıyor gibi… Bir sağa ,bir sola dönüyorum.Gündüz kulağıma doluşan o ağlamaklı ses beni tüm kirlerden temizliyor gibi,azaplar çekiyorum….

Sabah oluyor ilk işimiz sınava maddi imkansızlıklardan dolayı başvuramayan çocuklarımızın başvurularını gerçekleştirmek oluyor ve gerçekleştiriyoruz.

Öğlen oluyor,verilen teneffüs arasında okul bahçesinde dolaşıyorum,yanıma bir çocuğun yaklaştığını hissediyorum.Dönüyorum, evet “O” kımız. “Öğretmenim ben “SBS” ye girebilecek miyim diyor? “Evet” diyorum.Bu kez o dünkü ağlamaklı gözlerde gerçek baharlar yeşeriyor,başkalaşıyor ve kurduğu düşünün arkasına takılıyor bir kuş hafifliğinde uça kaçışa sınıfına varıyor.

Hep diyorum ya, “Anadolu’da bir köy öğretmeni olmak, öğretmenlikten öte çok şeydir”. Yoksulluğa karşı zengin bir sofra,hayalleri gerçekleştirmede gidilen yolda çıkan engelleri aşmak için sağlam birer köprü misalidir. En çok ta bu hoyrat bakışlı köylü çocuklar için umudun ta kendisidir.

22.03.2009

İbrahim KAYA

Akıncılar İ.Ö.Okulu Kahta Adıyaman

www.idealistogretmenler.com

 
Toplam blog
: 61
: 1168
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1974 yılında  Erzurum’ un Karayazı ilçesinde doğdum.İlköğrenimimi Erzurum'da,Ortaöğrenimimi Şan..