Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

"Yumurta sağlığa zararlı" demeyin!

"Yumurta sağlığa zararlı" demeyin!
 

YUMURTANIN YARARLARI!


Arkadaşlar, Güzel bir haftasonu akşamı diliyorum...

Ben kahvaltıyı çok severim;) haftasonu kahvaltısında yumurta yemek benim için keyifti! diyorum, çünkü geçen yıl Doktor " kolestrol için dikkatli olmalısınız, yumurta yemeyin"dedi. Söz dinledim. Bir süre sonra gözümde sahanda yumurta, katı pişmiş(kayısı) yumurta, menemen gezinmeye başladılar. "Hayır! yemeyeceğim" diye uzun süre direndim. Birde Kuş gribi korkusu vardı! Ben dahil herkesi etkiledi. Yumurta kullanarak yapılan börek- çörek ve pastaları yapmadım. Ayrıca, "Avrupada otellerde yaşlı genç herkesi kahvaltıda yumurta yerken gördüm, onlar daha sağlıklı ve uzun yaşıyorlar" diye düşünüyorum. Bu yıl yeniden yumurta ile barıştım, sadece haftasonu yiyorum nasılsa!

Sonunda haftasonu mail adresime gelen RealaAge mesajını okurken ne gördüm?

Yumurta meğer ne yararlıymış, okuyun bakın.

L.G.E

Kahvaltı yapmayı sevenler için güzel haberlerimiz var; yumurta yiyerek kilo verebilirsiniz. Yumurtanın sağlıklı bir yiyecek olduğu ve Nurses' Health Study’nin kapsamlı bir araştırmasına göre kalp krizi ve felç riskini arttırmadığı zaten ortaya konmuştu. Artık kahvaltıda aynı kaloriye sahip bir simidi yemek yerine, bir yumurtayı çırpıp yağda pişirerek, haşlayarak veya kaynamış suyun içine kırıp pişirerek yiyebilirsiniz. Böylece, faydasız gıdalardan uzak durmuş olursunuz ve en azından 24 saat boyunca daha az kalori almış olursunuz. Kötü kolesterolü arttırdığını düşündüğünüz için yıllardır yumurtadan uzak durmuş olabilirsiniz. Ancak yumurta besin ve protein açısından her zaman zengin bir yiyecek olmuştur. Yumurta yiyerek kendinizi daha uzun süre tok hissedebilirsiniz.. Yapılan bir başka çalışmada; güne bir yumurta yiyerek başlayanların ertesi günkü öğle yemeğine kadar aldıkları kalorinin, yumurta yiyerek güne başlamayanların aldıkları kaloriye göre daha az olduğu ortaya konmuştur. Yumurta gerçekten faydalı bir gıdadır. RealaAge Önerisi: Kilonuzu ve vücut kitle endeksinizi ideal seviyede tutmanız GerçekYaş'ınızı 6 seneye kadar gençleştirebilir.

 
Toplam blog
: 67
: 1508
Kayıt tarihi
: 23.02.08
 
 

Hazır Giyim alanında meslek dersi öğretmeniyim. Ankara Kız Teknik Yüksek Öğretmen okulu Giyim böl..