Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Zorla ilişkiye giren eşimden boşanabilir miyim?” İşte haklarınız

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Zorla ilişkiye giren eşimden boşanabilir miyim?” İşte haklarınız

18.08.2011

“8 yıllık evliyim. Evlendiğimden bu yana eşimin kabalıkları, hakaretleri ve dayakları beni canımdan bezdirdi.

Doğru düzgün duş dahi almaz, dişlerini bile fırçalamaz.

Ancak son olarak yaşadıklarımdan dolayı duyduğum üzüntüyü ve utancı anlatmam çok güç.

Bundan bir hafta kadar önce eşim çok geç saatte geldi. Ben de uyumak için odama gitmiştim. Bana, ‘Acıktım, çabuk yemek hazırla,’ diye bağırdı.

Ben de sorun çıkmasın diye mutfağa gidip yemekleri ısıttım. Hazırlayıp masaya koydum.

O yemek yerken bir yandan da ‘Bu ne biçim yemek, yemek yapmayı bile öğrenemedin, senden kadın olmaz,’ gibi sözlerle bana hakaret ediyordu.

Ben bu sözlere daha fazla dayanamayarak tekrar odama gittim. Uyumuşum.

Bir an, onun o kokan nefesini ve ellerini üzerimde hissettim. Yataktan fırlayıp diğer odaya adeta kaçtım.

Bana kızgınlıkla saldırdı. Saçlarımdan çekerek yeniden yatak odasına sürükledi.

Kendisine yalvararak ‘O akşam birlikte olmak istemediğimi;’ söyledim. Ama dinletemedim. Benimle zorla ilişkiye girdi. Aynı zamanda şiddet de gördüm.

Sabaha kadar defalarca duş aldım. Kendimi çok kötü hissediyordum. Ondan tiksiniyordum.

Evde yatılı kalan ve bütün sesleri duyduğundan emin olduğum yardımcı kadının yüzüne dahi bakamadım.

Eşimi her gördüğümde o akşam yaşadıklarımı hatırlıyorum ve bayılacak gibi oluyorum. Lütfen bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum yaşadıklarınıza çok üzüldüm. Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

***

İşte haklarınız:

1)Öncelikle ve derhal gördüğünüz şiddete ilişkin sağlık raporu almanızı öneriyorum.

2)Eşinizin bu yaptıkları Türk Ceza Kanunu’nun 102. Maddesine göre ağır bir suç. Bu suçun cezası 7 yıldan 12 yıla kadar hapistir. Ancak eşiniz hakkında ceza davası açılması sizin şikayetinize bağlı.

(TCK: MADDE 102: (1) Cinsel davranışlarla bir kimsenin vücut dokunulmazlığını ihlâl eden kişi, mağdurun şikâyeti üzerine, iki yıldan yedi yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

(2) Fiilin vücuda organ veya sair bir cisim sokulması suretiyle işlenmesi durumunda, yedi yıldan oniki yıla kadar hapis cezasına hükmolunur. Bu fiilin eşe karşı işlenmesi hâlinde, soruşturma ve kovuşturmanın yapılması mağdurun şikâyetine bağlıdır.)

3)Gördüğünüz şiddet nedeniyle eşinizin 6 ay süreyle evden uzaklaştırılmasını talep edebilirsiniz.

4)Evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açabilirsiniz.

5)Boşanma davanızla birlikte maddi ve manevi tazminat talep edebilirsiniz.

6)Boşanma davasıyla birlikte sizin ve çocuklarınız için nafaka da talep edebilirsiniz

7)Boşanma davası açmadan önce de tedbir nafakası talep etme hakkınız vardır.

8)Yaşadıklarınıza ilişkin evde çalışan kadını tanık olarak gösterebilirsiniz.

***

Değerli okurlarım, gönderdiğiniz maillere cevaplarımın gecikmesinden sizlerden dolayı çok özür diliyorum.

Bu köşeye gösterdiğiniz yoğun ilgi ve güvene çok çok teşekkür ediyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..