Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '13

 
Kategori
Yılbaşı
 

01.01.ilgili yıl ve doğum günü

01.01.ilgili yıl ve doğum günü
 

Yeni bir yıl ve ilgili yılın ilk günü doğum günümdür. Yani 01.01.ilgili yıl. Bu vesileyle üzüntülüyüm; çünkü, hiç doğum günümü kutlayamadım ve ezikliğini hissederim. Sevinçliyim; çünkü, ben doğum günümü kutlayamazken, tüm dünya yaşayanları benim yerime, benden iyi, gönüllü olarak, severek, isteyerek ve benden bir şey istemiyerek doğum günümü kutluyacaklar.Bu bize, taşrada, kırsal kesimlerde doğanlara has bir özellik olsa gerek. Araştırıp bakarsanız, kırsal kesimlerde doğanların hepsi demeyelim; ama genellikle çoğunun doğum günü 01.01. ilgili yıl olarak, Nüfus kütüğüne kaydettirilmiştir.Bu yüzdendir ki; anne-baba, dede ve çocukların doğum günleri tarih olarak 01.01. ilgili yıl olarak kayıtlara geçmektedir.Bunun sebebi, bir çok şey olabilir. Eğitimsizlik, okuma-yazma sıkıntısı, şehirle olan irtibatın-ulaşımın olmaması, genellikle muhtarların vicdanına bağlı olunması ya da Nüfus memurların tarih yazma kolaylığı... gibi daha bir çok sebep sayılabilir.Bu yüzden, her ne kadar annem bağbozumu (kerge) zamanı doğduğumu söylemişse de; “neden doğum gününü kutlamıyorsun?” diyenlere; “ ne gerek var canım! Zaten tüm dünya benim yerime kutlamıyor mu?” diyerek espirili bir cevapla geçiştiriyorum.

 

 

BEN HİÇ DOĞUM GÜNÜ KUTLAMADIM Kİ

Ben hiç doğum günümü kutlamadım ki...
Ne doğum günü pastası alacak kadar param oldu.
Ne yanan doğum günü mumlarını üfleyecek kadar nefesim.
Ne de doğum günümü kutlayacak müsait bir zamanım.
Ve! ! !
Ve de doğum günümü kutlayacak hevesim...
Çünkü:
Çünkü, en çok ve en güzel doğum günleri çocuklukta kutlanır.
Bilir misiniz?
Halbuki! ! !
Halbuki benim güzel olması gereken çocukluk yıllarım...
Hep çalışmakla, hep mücadele etmekle geçti.


Ben hiç doğum günümü kutlamadım ki.
Dünya kadar ağır olan aile sorumluluğu...
İhtiyar, çaresiz, çalışamaz bir baba...
Bronşit, yatalak olan bir anne...
Evet! ! !
Evet, evet! ! Bir an tefekkür edin o durumu.
Ama! ! !
Ama hiç üzülmem.
Çünkü! ! !
Çünkü, benim doğum günümü benim yerime kutlayanlar var.
Kimler mi?
Nasıl mı?
Söyleyim dostlarım, söyleyim.
Benim doğum günüm var ya! ! ! Benim doğum günüm...
Yeni yılın ilk ayı ve yeni ayın ilk günü.
Yani! ! !
Yani 1.1. Ve ilgili yıl.


Ben hiç doğum günümü kutlamadım ki.
İşte bu yüzden! ! !
İşte bu yüzden, tüm dünya benim doğum günümü kutlar.
Benim isteğim dışında, zevkle ve isteyerek...
Parasız ve masrafsız, bana göre...
Hem gururlanırım, hem üzülürüm.
Gururlanırım.

Çünkü: Doğum günümü kutlamaya acizken...
Onlar hiç; ama hiç kaçırmazlar...
Üzülürüm...

Çünkü: Doğum günü nedir, nasıl, neyle kutlanır.
Hiç; ama hiç bilemedim.


Ben hiç doğum günümü kutlamadım ki.
İşte dostlarım, yaşamak zor iş velhasıl.
Ve şerefle bitirilmesi gereken an ağır görev.
Hayat ise kısa, keskin, ince ve uzun bir çizgi.
Düşmeden ayakta kalabilmek büyük iş.
Büyük bir gayret ve çaba gerektiren bir meşgale.
Kimi bal börek yerken...
Benim gibisi de doğum gününü kutlayamaz, ne çare...


Ben hiç doğum günümü kutlamadım ki.
Olsun, olsun...
Ama yine de en şanslı olan benim.
Çünkü! ! !
Çünkü tüm dünya benim yerime kutluyor ya!
Hayat güzel, yaşamak güzel, sevmek güzel.
Ben hiç doğum günü kutlamasam da…
Ne mutlu bana.

Ne mutlu bana.
İyi ki doğmuşum.
İyi ki doğdum ben.
Haksız mıyım dostlar, söyleyin bana?
İyi ki doğmuşum.
İyi ki doğdum ben…

Diye Yaradanıma şükrümü eda ediyorum.


Evet kıymetli okuyucu dostlar!

Ne dersiniz, haksız mıyım?

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com
 

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..