Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '10

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

08005000001

08005000001
 

Bu akşam eve geldiğimde ev telefonumda 08005000001 numaralı telefondan arandığım görünüyordu. İlk kez gördüğüm numaraya bir anlam veremedim. Bir saat kadar sonra telefon yine çaldı aynı numara görünüyordu, açtım, bekledim, bekledim, sessizlik bitmeyince kapattım.

Hemen numarayı Google’a yazıp aradım ve ne olduğunu öğrendim. Sabit telefondan SMS uygulaması başlamış. Sabit telefonları buna uyumlu olmayan abonelerin telefonu çalıyormuş, bilgisayar bu mesajı okuyormuş. Böylece evdeki telefon herhangi bir saatte rahatsız edici bir cihaza dönüşüyor.

Telefonumdaki tam tanımıyla bu münasebetisz duruma sessiz kalamazdım ve hemen sabit telefonun 444’lü numarasını aradım ve onlardan da ne olduğunu anlatmalarını istedim. Internet'ten öğrendiğim bilginin doğru olduğunu gördüm ve sıra tepkimi bildirmeye geldi.

Bu aramaların bitmesi yani sabit telefonumun SMS özelliğini kapatmak için kendimin gidip başvuru yapmam gerektiğini söylediklerinde haklı olarak sinirlendim. 20 milyon kişinin sabit telefonuna bu özelliği ekle sonra da iptal ettirmek için ayağına çağır. Bu olacak iş mi? Cep telefonu varken sabit telefondan kim SMS gönderir, kim evinde bu zamanlı zamansız çalacak telefona katlanır?

Şunu merak ediyorum, şu anda ülkemizde evindeki sabit telefon cihazı SMS uyumlu olanların sayısı abonelerin onbinde 1’i kadar var mı? Sabit telefondan SMS kullananların sayısı abonelerin yüzbinde 1’i kadar var mı?

Birkaç kişinin teknolojik fantazisi yüzünden 20 milyon kullanıcıyı rahatsız ettiklerinde sayıları milyonları bulacak abonelik iptali olasılığını hiç düşünmüyorlar mı?

Sizi de 0800-500-00-01 numaralı telefondan ararlarsa şaşırmayın, ama sinirlenirseniz benim yaptığım gibi 444’lü telefonu aramayın, çünkü o telefon aramasının ücretini siz ödeyeceksiniz.

Ben kararımı verdim, 08005000001 numaranın telefonumda çalmasını önlemek için onların ayağına gitmem gerekirse, bu özelliği kaldırtmayacağım, 25 yıldır kullandığım sabit telefonumu iptal edeceğim. ADSL’im iptal olursa onun da alternatifi var.

Ankara, 22 Ekim 2010

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..