Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

1'den 49'a kadar olan rakamlar

1'den 49'a kadar olan rakamlar
 

Milli Piyango İdaresi Piyango bastıkları biletlerle satışlarını gerçekleştirir elde ettikleri hasılattan pay ettiklerini vermek üzere har ayın 9, 19 ve 29. uncu günlerinde yapmış oldukları çekilişler sonucunda kazanan numaralara dağıtır.

Yine Milli Piyango İdaresi 1996 yılından itibaren düzenli olarak Cumartesi günleri TRT’de Bir televizyonlarından yayınlanan ve hepimizin merakla beklediği bir çekiliş daha yapmaktadır. Adı 6/49 olan Sayısal loto çekişi. Sonra ki yıllarda da bu çekilişlerin yanına kardeş olarak Çarşamba günlerinde çekilmek üzere Şans Topu yani 5+1 ve pazartesi günleri de On Numara gelmiştir.

Sayısal Lotonun ilk çıktığı günler de çok meraklıydım. Elim el verdiği müddetçe kuyruklara girer gücüm el verdiği müddetçe kuponları doldurur ve bayilere yatırırdım. Akşamda çekiliş saatini beklerdim televizyonun başında. Orada ki hanım elinde ki butona basar ilk önce küreyi döndürür sonrada 49 adet topu kürenin içine bırakır. Kürenin içinde ki toplar bir güzelce karıştıktan sonra üçüncü kez butona basılır ve her 9 saniye aralıklarla toplar aşağıdaki kapının açılması ile birer birer düşmeye başlar. 6 tanesi düştükten sonra kürenin dönmesi durur. İşte düşen her topun üstünde ki rakamlar o haftanın şanslı numaralarıdır. Sende eğer oynamışsan o hafta sayısal loto kuponda oynadığın rakamları tek tek oraya düşen rakamlarla karşılaştırırsın. Eğer 6 tanesini bildiysen tebrik ederiz ve o haftanın en yüksek miktarda ki ödülün sahibi olursun. 6’yı bilmen gerekmez. Bilindiği gibi 5, 4 hatta 3’e bile ödül verilmekte ve ödülleri bilen kişiler çoğaldıkça ödül miktarı da düşmektedir.

Hep düşünmüşümdür. Acaba bu 49 adet sayı birbirleri ile bir ilişkisi var mı diye? Nasıl yani? Açıklayayım. Bu hafta gelen herhangi bir sayı önümüzde ki hafta gelme olasılığı vardır. Daha sonra ki haftalarda da gelme olasılığı da vardır. Hatta gelmeme olasılığı da bulunmaktadır. Yani rakamlar düzenli bir şekilde gelmezler. Bunun içinde rakamların üzerinde istatistiksel bir şekilde çalışmalar yapmak lazım. Yani rakamlar bugüne kadar kaç kere gelmiş, hangi haftalarda bize yüzünü göstermemiş ya da kaç haftadır hiç gelmiyor. Eğer böyle bir çalışma yapmış olsak rakamların durumlarını görmüş oluruz. Ben burada belki ilgilenenler olur diye aşağıdaki sitenin adresini veriyorum. Rakamların durumlarını görmek için. Hadi kolay gelsin. Ha unutmadan şöyleyim üye olmanız lazım orda ki siteye girebilmek için. Ben oldum arada bir bakıyorum sayılara. (1)

Ben eskiden çekiliş den sonra gelen rakamları not alır şecere tutardım. Belirli dönem aralıklarında bile rakamların geliş miktarlarında farklılar gösterdiğini gördüm.

Esasında ben böyle şans oyunlarının oynanmasına karşıyım. Neden mi diyeceksiniz. İstediğimiz sayıların gelme olasılıkları çok zayıf hiç yok gibi. Sayısal Loto için yazıyorum. 6 tutturmanın olasılığı yaklaşık 14 milyonda birdir. Yani o hafta için 6 rakamı tahmin etmek okyanusta iğne aramaya benzer misali. Yine de bir ümit deyip bütçeyi sarsmayacak şekilde oynamakta fayda görüyorum.

Her şeyin gönlünüzce olması dileği ile bol şanslar.

(1) http://www.lototurkiye.com/v5/p_go2.asp

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..