Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '16

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

1 kWh elektriğe kaç kuruş ödedik?

1 kWh elektriğe kaç kuruş ödedik?
 

Ülke olarak gelişmişlik sınırına bir türlü ulaşamazken, gelişmiş ülkelerden daha fazla enerji uçun para ödüyoruz. Tıpkı asgari ücretin çok düşük olmasına rağmen, AB ülkeleri ile tüketimin kıyaslanması gibi…

Gelin tükettiğimiz elektriğe ve Doğal Gaz’a ne kadar ücret ödüyoruz bir bakalım.

TÜİK, yılın ilk yarısına ilişkin Elektrik ve Doğal Gaz Fiyatları verilerini açıkladı…

Buna göre konutlarda, 1 kWh elektrik için, tüketiciler 2016 yılın birinci döneminde en küçük tüketim aralığı olan 1.000 kWh’in altında ortalama 41,3 kuruş, en büyük tüketim aralığı olan 15 bin kWh ve üstünde ise ortalama 41,2 kuruş ödedi.

Sanayide 2016 yılı birinci dönem elektrik fiyatlarına bakıldığında, en küçük tüketim aralığında tüketiciler 1 kWh elektrik için ortalama 30,3 kuruş, en büyük tüketim aralığında ise ortalama 22,8 kuruş ödedi.

Konutlarda, 1 metreküp doğal gaz için tüketiciler 2016 yılı birinci döneminde en küçük tüketim aralığı olan 522 metreküp altında ortalama 118,4 kuruş,

522 - 5 bin 219 metreküp aralığında ortalama 116,4 kuruş,

5 bin 219 metreküp ve üstünde ise ortalama 116,2 kuruş ödedi.

Sanayide 2016 yılı birinci dönem nihai kullanıcı doğal gaz fiyatlarına bakıldığında, tüketiciler en küçük tüketim aralığında 1 metreküp doğal gaz için ortalama 118,6 kuruş, en yüksek tüketim aralığında ise ortalama 93,5 kuruş ödedi.

Gördüğünüz gibi sanayicimize verilen destek, halktan esirgenirken, sanayimiz hala yerinde saymaya, hata bazı aylar gerilemeye devam ediyor!

Ne diyelim?

Allah halkımıza sabır ve kolaylık versin!..

 

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..