Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
İstanbul
 

1 Mayıs 'da İstanbul

1 Mayıs 'da İstanbul
 

Bugün 1 Mayıs...İşçi Bayramı....

Şayet yaşadığınız kent, İstanbulsa çile’nin bayramıdır 1 Mayıs... Geçen sene inanılmaz bir uygulama ile tüm İstanbul’u felç eden bir dizi önlemler bu sene de geçerliliğini koruyacak... Bunu bilen bendeniz de, bir gün öncesinden, Maltepe’deki evimden Şişli’ye nasıl ulaşacağımı düşünmeye koyuldum. Malumunuz, iki kıtanın tek şehri olan İstanbul’da alınan önlemler gereği deniz yoluyla, birçok yere ulaşmanız mümkün değil...

Misal ki bendeniz, Bostancı’dan Şişli’ye deniz yolu ile gitmeyi tercih edenlerdenim... Bostancı Kabataş arası İDO seferleri iptal... Beşiktaş’a, Kabataş’a vapur veya deniz otobüsü bugün yok. İlle de seni Eminönüne götürecekler... Eminönünden sonra ? Tabanlara kuvvet, yürüyeceksin... Hava da güzel... Eminönünden Şişli’ye....

Niye ? Çünkü Eminönü - Kabataş arası yol kapalı, Tramvay çalışmayacak, Zaten Tramvay olsa’da Kabataş Taksim Tünel aracı çalışmıyor... Taksim’e çıksan’da nafile, Taksim Şişli arası metro’da kapalı bugün....

Gerçi yürürken muhtelif noktalarda üstün başın aranacak kendini tuhaf ve suçlu hissedeceksin ama olsun. Bugün 1 Mayıs...

Yetkililer seni ille de Boğaz Köprüsü’ne çeviriyor ve oradan tek tek geçmeni istiyorlar. Geçen sene böyleydi... Her arabayı aramaya kalktılar, içinden çıkılmaz hale gelmişti...

Bu sene onlar ne kadar iddialıysa bende inatçıydım....Kararlıydım, çile çekmeyecektim... Akşam şampiyonlar ligi yarı finalinin ilk yarısını seyredip yattım. Sabah 05:00’de kalktım ve arabamla yola çıktım... Yollar da benimdi, köprü de....Bastım Maltepe’den Şişli’ye, boş yollarda çok rahat geldim... Ama işyerimin olduğu sokak polisler tarafından kapatılmıştı bile.

Arabamı bir arka sokakda bulunan otoparka bıraktım. Olsun, buna da şükür dedim. Bugün 1 Mayıs...

Dememe kalmadan, memur bey,

-nereye hemşerim ? dedi.

-işeeee

-hele du bakalım kimliğini göster hele...kimsin nesin nere gidiyon...

-işyerim şurası memur bey, sıkıntı yaşamamak için erkenden yola çıktım...

-nerden bileyim ben orda çalıştığını, çalıştığını gösteren belgen varmı...

-var var...Kartvizitim var o olurmu...

-hımm...Memed ara lan şunu....

“Memed” gelir suratıma bir bakar, üstümü arar ;

-çanta’da ne var öyle ?

-kitap mitap, birde işyerinin birkaç evrağı işte...

-şu ne ?

-o mu ? sandviç o, işyerinde yiyeceğim...kaşarlı, birde hindi salam var...

Memur Bey alüminyum folyo’ya sarılı olan kaşarlı sandviçime molotof kokteyli misali bakar ve folyoyu açar...

-tamam geç...

En sonunda vizeyi aldım ve işyerinin asansörüne bindim...

Sonra mı ? Geldim bu yazıyı yazayım dedim... Dışarsı karışık, herkesde heyecanlı bir bekleyiş var, helikopterler yavaş yavaş alçak uçuşa başladılar Şişli’de...

Ben bunları yazarken binlerce İstanbullu da çile çekmeye başladı bile...

Bugün 1 Mayıs....

Eğer, İstanbul’da yaşıyorsanız bir bedeli var ve biz İstanbullu’lar bunun bedelini hergün bir şekilde ödüyoruz...Her ödediğimizde de saçımızdaki bir tel saç beyazlıyor...

Ahmet ÇELİKSÜNGÜ

1 Mayıs 2008

 
Toplam blog
: 252
: 936
Kayıt tarihi
: 17.03.08
 
 

74'ün İstanbulunda, Sultan şehri Üsküdar'ın, kız çocuklarına "Zeynep" erkeklerine "Kamil" adı kon..