Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

1 Mayıs 1977... 1 Mayıs 2008...

1 Mayıs 1977... 1 Mayıs 2008...
 

1 Mayıs 1977 günü İnebolu’daydım. 14 Şubat’ta ODTÜ’de 9 aylık boykot başladıktan sonra okulun açılmasını İnebolu’da beklemiştim. TRT’’nin akşamları yayın yapan tek kanal televizyonu ve radyolarla zaman geçirmeye çalışıyordum. Geç saatte uyur ve çok geç uyanıp zaten geç saatte gelen gazetelerimi almaya giderdim. Hergün birkaç gazete okuyordum ve Haziran’da yapılacak seçimlerde neler olacağını gazetelerden derlediğim bilgilerle tahmin etmeye çalışıyordum.

1 Mayıs gününden bir akşam önce çok endişeliydim. Bu endişemin kaynağı son zamanlarda gazetelerde okuduklarımdı.

Belki o gece de sabaha kadar oturmuşumdur ve akşam saatlerinde uyanmışımdır. 1 Mayıs akşamı o günün haberinin hangi saatte verildiğini anımsamıyorum ama aklımda kalan benim haberi duyduğumda oldukça geç bir saatti.

1 Mayıs’ı izleyen günlerde canım çok sıkkındı. O günlerde ülkemizde canı sıkkın olmayan kimse yoktu ki.

1 Mayıs 1977 Pazar günüydü ve tatildi. Pazar olmasa da tatil olacaktı. Adı Bahar Bayramıydı, o gün dileyen kırlardaydı, dileyen Taksim Meydanı’ndaydı.

Ardından 12 Eylül geldi, ezdi geçti tüm değerlerimizi, umutlarımızı, geleceğimizi. 28 yıldır adım adım geriye gittik.

Bugün 1 Mayıs 2008 Perşembe, 28 yıldır değişmedi ve bugün de bayram değil.

Bugün bir bilmece var İstanbul’da. Öyle bir bilmece ki kolayca çözülebilecekken çözülemeyecek hale getirilmiş.

Taksim’e hayır dediler, keşke demeselerdi. 1 Mayıs bayram olmasın, tatil olmasın dediler, keşke demeselerdi. Keşke inadım inat demeselerdi, ne kolay bir bilmece olacaktı.

Yarın 1977’de yitirdiklerimizi analım hüzünle ve gelecek yıllar için bayram yapalım sevinçle.

Yarın güzel başlasın, güzel bitsin.

Ankara, 1 Mayıs 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..