Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

1 Mayıs İşçi Bayramı ve karıncalar

1 Mayıs İşçi Bayramı ve karıncalar
 

Öyle denk geldi. Düşününce tabii ya öyle diyorum. Sene başından beri gittiğim seramik atölyesindeki son çalışmam olan karınca yuvalarını, plaka üzerine uygulayarak bitiriyorum. Yarın seramik karıncalar yapılıp, plaka üzerindeki seramik yuvalarına yakın yerlere yerleştirelecek.

1 mayıs işçi bayramı kutlanırken, ben işçi karıncaları tasarladım. Doğaçlama çıktı ama… Bu sene bi türlü bitmeyen soğuklardan, baharın gelmediğini düşünsek de, aslında doğa kendisini çoktan yenilemiş. Karınca yuvalarını gördüm geçen sokakta yürürken. Yuvalar bence mimari bi deha. Ve örgütlü çalışkanlıkları. İş kazası geçirir mi karıncalar? Belki insanoğlu ya da insankızı hastttadanannggg, lönkkkkkk diye koca ayağınla basıverir yuvanın birine. Belki de karıncaezmez Niyaziler çok denk gelir de, karıncalar da tamamlar yaşam süreçlerini en doğalından, güzelinden.

İzmir’in sokaklarında bol miktarda çekirdek, çiğdem kabuklarını görürsünüz. Burda sanırım karıncalar, en çok çekirdek, -çiğdem- toplarlar. Burası onlar için ideal bi iş alanı!:)

İnsanın da karıncası, işçilerin bayramı bugün kutlandı Taksim’de. Tabii başka şehirlerde de kutlanmıştırdır da, ben sadece Taksim’i izledim. Zaten 1 Mayıs deyince, Taksim gelir herkesin aklına. Bugünkü kutlama oldukça güzel gözüküyordu. Hele geçen yıllar göz önüne alındığında… Kafelerde oturan yaşlı başlı insanlara polis tarafından atılan tokat, biber gazı vs. Aman allamm bu ne ya olmuştuk hepimiz.

1 mayısa istinaden, işçi filmleri festivali başlıyormuş, İstanbul, Ankara ve İzmir’de eşzamanlı olarak. Geçtiğimiz senelerde gitmiştim. İzlemeye yürek dayanmıyor. Ama yürek dayanmıyor diye gerçekleri gözden mi geleceğiz? Hayır. Herkesin bildiği gerçekler var. Var ama sümen altına yapılıyor birçoğu. İş kazalarında ölen, yaralanan insanlar. Bunların nesi kaza ki? Bile bile, ilkel makinalarla, denetimsiz, ruhsatsız, merdiven altı atölyelerde işçi çalıştırılırsa; bunun sonunda da ölüm, yaralanma olacağı belliyse bu iş kazası değil. Bile bile lades işte. Sağlıklı olmak milli piyangodan ikramiye kazanmak gibi bişey.

Bakalım… Ben seramik karıncalarımı bitirdkten sonra izlemeyi düşünüyorum. Zaten ne zamandır sinemaya da gidememiştim. Her ne kadar bu kurgu değil gerçek olsa da izleyelim vahşi düzeni…

 
Toplam blog
: 246
: 1012
Kayıt tarihi
: 15.02.08
 
 

..