Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

1 mayıs

Bugün İstanbul’daki 1 Mayıs Emekçi Bayramı kutlamaları maalesef engellerle karşılandı. Bu engellemeler arasında Polisin emekçilere karşı kullandığı sayısız göz yaşartıcı gaz bombası en önemli olay olarak karşımıza çıktı. Meydanlarda ve sokak aralarında kullanılan bu bombalar yetmiyormuş gibi bir de hastane içinde kullanıldı. Burada sormak gerekmez mi, biz savaş halinde miyiz? Karşımızdaki insanlar Türk evladı değil mi? 1 Mayıs Emekçi Bayramında ve birlikte coşku içinde kullanılması gereken bir bayramda bizim insanımıza karşı nasıl bu göz yaşartıcı bombalar kullanılıyor anlamış değilim. Dünyanın bütün ülkelerinde bu bayram kutlanıyor. Her yerde insanlar emeğe saygı sloganıyla meydanlarda bu emekçi bayramını kutlarken ne acıdır ki biz İstanbul’da iki büklüm olmuş ihtiyarlarımızın üzerine, geleceğimizi emanet etmeye uğraştığımız küçük yavrularımızın üzerine ve değişik hastalıklardan dolayı hastanelerde yatmakta olan hastalarımızın üzerine göz yaşartıcı bombaları atıyoruz. Çok acı olaylar bunlar. Beni derinden üzdü, çok rahatsız oldum.

Ben Kanada’da yaşıyorum. 1 Mayıs günü sabah haberlerinde gördüğüm manzara gerçekten beni derinden sarstı, çok üzüldüm. Bu olaylarla ilgili haberleri dışarıda anlatırken çok utandım. Çünkü o anda her ülkede bu bayram kutlanıyordu ancak bizim ülkede olduğu gibi değil coşku ve şenlik içinde kutlanıyordu bu ülkelerde. Fakat bizim ülkemizdeki kutlamalarda dehşet vardı. Keşke ülkemizden dünyaya yayılan bu dehşet anları hiç yaşanmasaydı ve bu ürkütücü manzaralar karşısında bizlerde böyle utanmasaydık. Sanırım biz ülke olarak daha insanın değerini anlayamadık ve emeğe karşı saygımızı yerine getiremedik diyorum. Burada bir çağrı yapmak istiyorum ve diyorum ki ey meclisteki ahali daha kaç gemi alsam oğluma ve damadıma kaç fabrika kurayım hesaplarını yapmayın artık. Vatan yok oldu ona sahip çıkmaya çalışın.

Makam mevki ve araçlar peşinde koşmayın artık, size yakışmıyor. Bence İstanbul’da yaşanan bu günkü olaylardan dolayı İstanbul Valisi ve Emniyet Müdürü ile olayların içinde yer alan ve adeta hırslarından çatlama noktasına gelen bütün polisler istifa etmelidir. Çünkü böylesi kötü olaylara neden oldukları için insanlık bunu gerektiriyor. Olaylar esnasında kaldırım kenarında sıkışmış olan o zavallı kız çocuğu ne yapmıştı size. Terorist miydi, vatanımı satmıştı ne yaptı size söylermisiniz? Sadece karnını doyurmaya çalışıyordu. Ona yapılan bunca zulüm ve sergilenen bunca iğrenç görüntüler insanları kahretti biliyor musunuz? Yaşadığım bu ülkede eğer böyle iğrenç manzaralar sergilense mutlaka ilgili bakan istifa edecektir. Ardından diğer suçlulara istifa etmeleri için yol açacaktır. Burada ufak kazalarda bile sorumlular hemen istifa etmektedirler. Çünkü burada insan hakları son derece önemlidir. Artık bizde de olmalı, insan haklarına saygı gösterilmeli. Yoksa dünyada Türk gibi olmaktan çıktık mı nedir bu yapılanlar?

Saygıyla

Gurbet Meleği

 
Toplam blog
: 39
: 659
Kayıt tarihi
: 19.11.06
 
 

Okul hayatımın tümü İstanbul'da geçti . Turizmciyim, kendi şirketim olan turizm sektöründe çalışmakt..