Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

1 Mayıs

1 Mayıs
 

1 Mayıs bütün dünyada "birlik, mücadele ve dayanışma günü" olarak kutlanmaktadır.

1 Mayıs 1977'de, İstanbul Taksim Kazancı Yokuşu'nda insanlar ezilerek hayatlarını kaybetmişlerdi! Meydana ateş edilirken herkes dört bir tarafa koşuyor, kaçışıyordu...

Kazancı Yokuşu merdivenli olduğu için meydandan görünmüyor, o tarafa kaçanlar merdivenlerden inerken izdiham nedeniyle oldukları yere düşüyor, yığılıyordu... İşte maalesef ezilerek hayatlar orada kaybediliyordu! Onları saygıyla anıyorum...

Ben, üç arkadaşımla Kazancı Yokuşu'nda ezilmeden kurtulanlardandık! O sıkışıklıkta bir anlık boşluktan yararlanarak bir eczaneye girmiş ve kısa bir süre sonra hızla oradan uzaklaşarak sahile inmiş, bir vapurla Haydarpaşa'ya oradan da trenle Ankara'ya dönmüştük... 

1 Mayıs 2012'de, Taksim'de yapılan toplantıyı gerçekleştirenleri selamlıyorum. Geniş halk kitlelerinin toplumsal muhalefeti oluşturmasını önemsiyorum!

Adaletsizliğe, haksızlığa, hukuksuzluğa, ırkçılığa, ötekileştirmeye, sömürüye, savaşa, şiddete ve yoksulluğa karşı duruyorum!

Kendilerine dokulununca kitlesel olarak toplantıya katılan şehir tiyatroları emekçilerini kutluyorum! Onlardan daha çok, İhsan Eliaçık hocanın önderliğinde örgütlenen Anti-Kapitalist Müslüman Gençliği kutluyorum!

Aynı onlar gibi "Mülkiyet Allah'ındır" diyorum! "Allah, Ekmek ve Özgürlük" diye haykırıyorum!   

 
Toplam blog
: 108
: 900
Kayıt tarihi
: 18.08.07
 
 

Orhan UZEL Seyitgazi / Eskişehir 1951-Mimar (ADMMA)-CHP ve Mimarlarodası Üyesi-Çankaya / Ankara ..