Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '11

 
Kategori
Öykü
 

1 Nisan şaka günü

1 Nisan şaka günü
 

Karabulut(lar)


..... 1 Nisan şaka günü. Nisan’ın 1'i nasıl oluyor da şaka yapılan bir gün haline dönüşüyor diye merak ediyor ve tarihi ‘google’luyorum. Efsaneye göre Fransa Kralı 9. Charles, yılbaşını 1 Nisan’dan 1 Ocak’a alıyor. Ve yılbaşını hala 1 Nisan sanan kişilere ‘Nisan balığı’ yakıştırmasıyla dalga geçilmeye başlanıyor. Yapılan şakalar geleneksel hale geliyor ve Nisan 1, tahtına oturuveriyor. 

Benim için, Nisan 1, 2010 yılı sona eklendiğinde, en çok şaka olmasını istediğim tarihe dönüşüyor. Şuanda ben bloğumun başında, ardımda bıraktığım koskoca 12 ayın muhakemesini yaparken, siz yarın yapacağınız şakaları planlıyor, belki de saatin 12 olmasını sabırsızlıkla bekleyip, günün ilk şakasını yapan olmak istiyorsunuz. 

Acı bir telefon sesiyle uyanıyorum o gece ve bir daha hiç telefon başucumda uyumuyorum. 

Bir güne, 1 Nisan’a sığan kâbussal, gerçek, çaresiz, anlamsız, travmatik sahnelerle boğuşuyorum. Unutamıyorum! 

Öğreniyorum…İyice öğreniyorum işte, beynime kazıyorum doğrularımı. Doğrularımla savaşıyor, sonuçlara varıyorum, çıkamıyorum içinden, hayaldi diyorum, şakaydı diyorum. 1 Nisan’dı diyorum. 

O gün, hayatımı alt üst eden o buz gibi günden birkaç gün sonra şu satırları karalıyorum: 

Kırıldım 

Gırtlağımda düğüm düğüm. 

Yılların süzgeciyle damıttığım, Edindiğim tüm mevhumlarımı,  

En derinlerde sıkı sıkıya sarıldığım değerlerimi  

İşte hayatı anladım, çözdüm dediğim anda… 

Maddecilikten uzak en saf hislerimi anlamlandırdığım  

Somut görünen her şeyi, oyun sayan beni,  

Tutunduğum, inandığım, beslendiğim tek kaynağı  

Nasıl da bi anda en sığ cümlelerle,  

En ucuz sebeplerle ,  

Ve de en dayanaksız şekilde yıktı geçti!  

Gözünde gördüm! 

O değildi. 

Sesinde duydum, Keşke söylemeseydi.  

Oysa ki tek kaynağım aşk idi.  

Sevmek idi.  

Benim bu yaşıma denk anladığım tek doğru; bu idi…  

En mantıksal hayat gerçeklerini, en soyut inançlarımla delmiştim.  

İnanmıştım…  

Tek amaç bu idi.. Gerisi safsata idi..  

Ama Gözünde gördüm; 

O değildi Sesinde duydum, artık şefkat yok idi.  

Kırıldım… Boğazımda düğüm düğüm  

Yalnızlığım…  

En doğru yoldaşım.  

Bugün 1 Nisan. Dünya Şaka Günü.. 

Bugün, Nisan 1 in yanından 2010 ‘u kaldırdığım gün. Bugün 1564’te 9. Charles’a 1 Nisan’ı yılbaşı olmasından kurtardığı için teşekkür ettiğim gün… 

Bugün sadece 1 Nisan 2011 ve boğazımdaki düğümün çözüldüğü gün… Artık Feridun Düzağaç dinlemiyorum.. Artık çocuğum olursa adını ‘Ege’ koyarım demiyorum.. TV programlarında Sefa’lara oy yollayanlardan olabiliyorum.. Belki uçaktan bile eskisi kadar korkmuyorum.. 

Onca değişimden sonra bile ben hala bu akşam, Nisan 2010’un son basamağını ‘1’ yapmaya çabalıyorum. 

... 

 
Toplam blog
: 33
: 2445
Kayıt tarihi
: 08.08.08
 
 

    ..