Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '08

 
Kategori
Güncel
 

10 Kasım böyle mi olur?

10 Kasım böyle mi olur?
 

NERDESİNNN?


Malumunuz dün 10 Kasım' dı yani benim yaşamam bugünü görmem için bu ülkeyi kurtaran insanın ölüm yıldönümü...

Sizi bilmem ben çok kötüydüm dün. Bir kanal bir slayt hazırlamıştı bir ara Atamın resimleri ve bir şarkı diyor ki ''Nerdesin?'' Ona o kadar ihtiyacım var ki bu aralar. Geceleri bazen babamın ağladığını duyuyorum ne olcak bu memleketin hali diye. Ki ben de şu an bu satırları ağlayarak yazıyorum.

Dün staj günümdü okula erken gittik arkadaşımla tam da törene rast geldik. Tamam hava soğuktu ama hepsi yarım saatti zaten. Okul müdürü konuşma hazırlamıştı, öğrenciler şiirler, şarkılar. Yalnız bir problem vardı öğrenciler İstiklal Marşı okunurken kımıldıyor, yer değiştirenler oluyordu. İki dakikalık saygı duruşu, üç dakikalık İstiklal Marşı zor gelmişti sanırım. Şiirler ve konuşmalar yapılırken öğrenciler sıralarından çıkıp bahçeye dağıldılar. Yeni baştan onları yerleştirmeye çalıştı hocalar. En çok hoşuma giden kim olduğunu bilmediğim bir hocanın çocuklara ''Bu mu sizin Atatürk'e verdiğiniz değer?'' demesi oldu. Çocukların hallerinden öte kulak misafiri olduğum bir muhabbet can evimden vurdu deyim yerindeyse: Karşı sitede oturan apartman sakinleri İstiklal Marşı'nı kısık sesle okuyun çok gürültü oluyor rahatsız oluyoruz demişler. Kanımın çekildiği an budur... Keşke bulsam onları da fütursuzca suratlarına tükürsem... Budur işte nankörlük, budur saygısızlık... O biliyordu bunların olacağını aslında da ağır geldi yine de... Çocuklarımızı vatan nedir bilmeden Atatürk nedir bilmeden yetiştirmeye devam ettiğimiz sürece daha çok görürüz böyle manzaralar.

Akşam okula gittiğimde bu yaşadığımı sınıf arkadaşlarımla paylaştım ve ders hocamız çok doğru ve acı bir şey dedi: Biz yetişkinler oturuyoruz devlet meselelerini ne yapılacağını ne olduğunu konuşuyoruz ama biz bunları zaten biliyoruz ve bizi dinlemesi gereken çocuklarımız televizyonda, facebookta, cep telefonunda...

YAZIK...

ÇOK YAZIK...

 
Toplam blog
: 36
: 1185
Kayıt tarihi
: 15.07.08
 
 

1986 Kahraman Maraş Elbistan doğumluyum. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili v..