Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

10 Kasım ve Huysuz Virjin

10 Kasım ve Huysuz Virjin
 

10 Kasım 2008. Türkiye Cumhuriyeti devletinin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün fiziken aramızdan ayrıldığı günün yıldönümü. İşte bu günde tv yayınlarını takip etmek geldi mi aklınıza? Ben ettim. Tabi gündüz çalıştığım için ancak akşam edebildim.

Önce haberler. Çoğunlukla Atatürk'ü anma üzerine kuruluydu. Bunlar güzel. Ya sonra. Her kanal alışılageldik normal yayın akışını sürdürüyor. Diziler, eğlence programları. Özellikle bir kanal var ki çok dikkatimi çekti. İktidar partisine yakınlığıyla bilinen ve devamlı olarak propagandasını sürdüren bu kanalımız, Atatürk'ü anmak gerektiği bu akşamda "Huysuz Virjin'le" evlilik programı yayınlıyordu. Kasıt olup olmadığını bilemem. Diğer kanallarda çok farklı değildi ama bu program özellikle dikkatimi çekti.

Atatürk'ün ölüm yıldönümü dolayısıyla bayraklar yarıya indirilip, ulusal yas ve anma gerçekleşmesi gerekirken, ulusal bazda yayın yapan tv kanallarının bu vurdumduymazlığı beni son derece rahatsız etti. Ediyor da. Bu aslında ilk değil. Ülkemiz onlarca şehit verdiği günlerde de eğlence programlarının yayını ertelenmemişti. Atatürk'ü anmak, ekranın sağ köşesine resmini koymakla bitmiyor.

Böyle bir günde tv kanallarımızın, Atatürk'ün hayatı, milli mücadele, cumhuriyetin nasıl ve ne şartlarda kurulduğuna dair belgeseller, açık oturumlar, tartışma programları yayınlaması gerekmez mi? Ben yayıncı olmadan bunları düşünüyorsam, kanal yöneticileri neden düşünmüyor? Yoksa reyting mi toplamıyor? Eğer ulusal bilinç içerikli belgesel ve programlar reyting toplamıyorsa, bunun sorumlusu sizlersiniz. Bu sizlerin eseri. Halkımızı dizi ve saçma sapan eğlence programlarına bağımlı hale getiren sizlersiniz.

Tüm medyadan biraz daha saygı ve duyarlılık bekliyorum.

Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'e saygı ve sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..