Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

09 Kasım '08

 
Kategori
Özel Günler
 

10 Kasım

10 Kasım
 

Mustafa Kemal Atatürk


Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu. Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ölümünün 70. yıl dönümünde saygıyla anıyoruz.

Atatürk'ü anma haftası çerçevesinde sürdürülen tüm etkinlikler, 10 Kasım sabahı Atatürk'ün gözlerini yumduğu Dolmabahçe Sarayı'nda saat 09:05' te doruğa ulaşacaktır.

Bütün yurtta Atatürk'ün anısına bir dakikalık saygı duruşu, tüyleri diken diken yapan siren sesleri, kara ve deniz araçlarının klakson sesleri ve gözyaşları arasında yapılacaktır.

Sürü yas tutmuş ovada

Kuşlar susmuş yuvada

Rüzgar esmez olmuş dağda

Atatürk'üm öldü diye.

*****


Irmaklar yaslı çağlamış

Ağaçlar sessiz ağlamış

Vatan karalar bağlamış

Atatürk'üm öldü diye.

*****


Bayrak yarıya çekilmiş

Atatürk üm öldü diye

En son yaprakta dökülmüş

Atatürk'üm öldü diye...

Mustafa Kemal'in ağzından “Mustafa Kemal”

“İki tane Mustafa Kemal vardır. Biri ben et ve kemik, geçici Mustafa Kemal. İkincisini “ben” kelimesiyle ifade edemem. O ben değil, bizdir. O, memleketin her köşesinde yeni fikir, yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı bir topluluktur. Ben, onların rüyasını temsil ediyorum. Benim teşebbüslerim onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir. O Mustafa Kemal sizsiniz, hepinizsiniz. Geçici olmayan, yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal odur.”

Mustafa Kemal Atatürk dünyada hayranlık uyandıran başarılara imza atmış az sayıdaki insanlardan biridir. Atatürk; düşünceleri, liderlik yeteneği, üstün kişiliği, barışçı kimliği, geleceğe ışık tutan idealleri ile tarihe ve insanlığa mal olmuş birisidir. Kendisini, kişiliğini, anısını, ilkelerini ve devrimlerini yıpratmaya yönelik çeşitli çabalar sonucunda ona olan hayranlığımız ve özlemimiz dahada artmaktadır. Ata'mızın bizler için yaktığı ışığı hiçbir zaman söndürtmeyeceğiz.

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü bir kez daha şükranla ve hüzünle, eksikliğini hissederek anıyoruz. Saygılarımla...

Özlü Söz : Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.

Dip Not : Şiirin şairini bilmiyorum, daha önce nette görüp kaydetmiştim.Sanırım anonim, şair ismi yazmıyordu.

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..