Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

100 milyar Euro'yu bir gecede yiyen piyasa

100 milyar Euro'yu bir gecede yiyen piyasa
 

100 milyar Euro, 125 milyar dolar, 220 milyar TL, 100 milyar Euro bu ifadelerin telaffuzu ağızdan ne kolay çıkıyor değil mi? Söyledim gitti... İspanya'ya 100 milyar Euro vereceklermiş,

 bir diğeri dinlerken: "Öyle mi? aa iyi iyi versinler"

 Geçtiğimiz gün İspanya'ya yapılan 100 milyar Euro’luk parasal yardımdan bahsediyorum.

 Yok böyle bir muhabbet değerli okurlar. Bu gün 100 milyar Euro diye telaffuz ettiğiniz nakit parayla İstanbul'un yaklaşık yarısının tapusunu alırsınız! Kıyaslama yapmak adına Anadolu yakasının hemen hemen yarısını inşa eden inşaat şirketlerinin toplam özkaynağına bakın hepi topu 10 milyar doları bulmaz. ( İsim vermek istemiyorum ancak bilinen isimler)

 Buna rağmen görünen o ki karşımızda bir gecede 100 milyar Euro’yu soğurtabilen bir piyasa var. Bana göre reflekslerini yitirmiş bir piyasa var. Top yekün likidite tuzağına düşmüş bir piyasa var. Çöküşe doğru ilerleyen bir piyasa...

 Biliyorum ne söylesem ne kadar anlatsam siz piyasaya inanacaksınız; çünkü piyasa güçlüdür. İnandırır, güven sağlar, kendine çeker, attığınız adım hangi tarafa onu bilemem ama size adım attırır. Aslında tüm yatırımcıların başına bela olan şey her gün yükselen senetleri o gün kendisinin alabilme ihtimalini düşünmesidir.

 Genel soru şudur: Ya ben alsaydım?

 Borsa bir avcılık oyunu gibidir. Kapanı kurar beklersiniz. Yol geçmeyen yerden müşteri beklemeye benzer borsa. Siz ilk gittiğinizde ıssızdır, biranda kalabalıklaşıverir. Bakarsınız ki herkes limonata içmeye gelmiş. Eğer işi biliyorsanız limonataları satma vaktinin geldiğini de anlamış olursunuz.

 Türkiye piyasasında şu ortamda yıldız bir hissenin bulunduğunu şahsen düşünmüyorum. Piyasaya gelen alımlarsa beni ilgilendirmiyor. Endeks tekrardan dengeye gelene kadar portföyleri koruyabilmenin ve uygun hamle zamanı geldiğinde adım atmanın doğru olabileceğini düşünüyorum.

 Sonuçta borsada para beş defa kazanılıyor, bir defa kaybediliyor. Zaman kaşıkla toplananın kepçeyle verileceği zamana benziyor. Tablo her an değişebilir.

 Son söz: Para asla uyumaz!

 Son söz yorumu: Su uyur düşman uyumaz diye bir anonim söz vardır. Para da asla uyumaz ise sizce düşmanla para arasında ikisininde yarasa olması bakımından bir benzerlik bulunmuyor mu?

 Sevgiler.

Mustafa ÖZTÜRK

 
Toplam blog
: 80
: 1013
Kayıt tarihi
: 16.04.12
 
 

İktisatçı; Yatırım danışmanı; Trend takipçisi  ..