Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '07

 
Kategori
Anılar
 

11 Ayın sultanı hoşgeldin ramazan....

11 Ayın sultanı hoşgeldin ramazan....
 

Bugün pek keyfim yok, yüzüm düştü yerlerde geziniyor ve ben eğilip almıyorum bile, nedensiz surat asışım.

İşyerindeki arkadaşlarım soruyor “ne oldu neyin var” diye “ hiç diyorum hiç bir şeyim yok sağolun”

Belki de havalardan, kış geliyor ben kışı pek sevmem, kışın canım hiçbir şey yapmak istemez, yazın cıvıl cıvılımdır, ama kışın hep keyifsiz olurum havalar erken karardığından benimde içim kararır, Ramazan’da geliyor bir taraftan da heyecanlıyım, küçükken yaza denk gelirdi Ramazan, biz çocuklar sahura kalkar yemeğimizi yer yatar uyur ve bütün gün sokak ta oynar, öğle ezanı okununca orucumuzu açardık ee küçüğüz annelerimiz “siz öğlende açın yada hiç tutmayın dayanamazsınız” derdi, iftardan sonra bütün mahallenin anneleri ve babaları hepsi Camii ye teraviye giderdi,

Bizde arkadaşlar dışarıda oyun oynardık, ne güzeldi çocukluğumun Ramazan’
ları, akşam üstü nefis kokular gelirdi, Her evden. Herkes yaptığı yemekten komşularına verirdi, annemlerin komşularıyla araları hep iyiydi, şimdi komşulukta kalmadı, annem gece sucuklu yumurta yapar afiyetle yerdik, hala o sucuklu yumurtanın kokusu burnumdadır tadı da damağımda, pidenin de mis gibi kokusu. Anneler ,

Her akşam teraviden sonra oturmalara giderler ve bizde sokakta oynardık bize de gün doğardı, babalarda Camii den sonra sonra oturup sohbet ederlerdi,

Hiç unutmuyorum herkes teraviden çıktıktan sonra biz saklambaç oynardık, mahallenin erkek çocukları camiye girerler, caminin

Arka tarafında duran tabutlara saklanırlar bizde kızlar ara Allah ara yok bulamayız. Camii gelir aklımıza ara ara yoklar tabii tabutların oraya gitmeye cesaret ister korka korka bütün kızlar tabutların olduğu yere gider ve erkekler korkunç sesler çıkararak

Tabutların içinden çıkarlar ve biz kızlar çığlık çığlığa kaçardık, tabii kızlarla aramızda intikam planları yapardık ve

İntikamımız acı olurdu tabii.Şimdi pek Ramazan’ların tadı yok gibi, yavaş yavaş yine yaza denk gelecek Ramazan, küçükken davulcudan çok korkardım, gece sesini duyduğum zaman annemlerin yanına koşar yanlarında yatardım, annem “ korkma kızm davulcudan herkesi sahura uyandırıyor bişi yapmaz” e çocuğum gelde bana anlat hey gidi günler hey şimdi davulcuların sesini bile duyamıyorum saati kuruyorum da kalkıyorum, benim Ramazan anılarım anlat anlat bitmez, herkese şimdiden hayırlı Ramazan’lar diliyorum…..

SAYGILARIMLA….

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..