Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

11 Eylül beni de vurdu

11 Eylül beni de vurdu
 

11 Eylül 2001 günü New York' taki dünya ticaret merkezine ve Pentagon' a yapılan saldırılar sonrası üzerimize kabus gibi çöken "küresel terör" kabusu bugün geldi beni de vurdu. Abimin tedavisi için Türkiye' de bulunmayan ve Almanya'dan getirtmek zorunda olduğumuz ilaç için " terör önlemleri " duvarına tosladık.2 50mg' lık 5 kutu ilacı Türkiye' ye getirmek için olağanüstü bir çaba sarfetmek zorunda kaldık. İlacın etkinliğini koruması için 8 derecenin altına düşmeyen sıcaklıkta korunması gerekiyor. Bu nedenle kargo şirketleri de sorumluluk kabul etmiyor. Her bir kutu ilaç 400 Euro civarında olduğundan toplamda 2000 Euro' luk bir maliyet de sözkonusu. Uçak içine su bile kısıtlı alındığı için, havayolu şirketleri de çok temkinli davranıyor. İlaç ve hasta hakkında hastaneden rapor alarak Almanya' ya fax çektim. Kurye masrafı da işin cabası olunca Almanya' da bulunan ablam ilacı kendisi getirmeye karar verdi. " Hem ilacı getiririm hem de kardeşimi görürüm " diyerek krize kestirmeden bir çözüm getirdi.

İlacın temini ve Türkiye' ye getirilişi hakkında çok tanınan bir ecza deposuna e-posta mesajı göndererek, nasıl bir yol izlememiz gerektiği hakkında bilgi istedim. Lojistik ve dağıtım şefi tarafından bana gönderilen cevapta " kaçak ilaç getiren eczanelerle irtibata geçmem " öneriliyordu. Bu durumda ya kaçakçılığa bir şekilde bulaşacak ya da ablamın ilacı kendi getirmesi yoluna gidecektik. Biz aklı selime uyduk ve 2.yolu seçtik.

Küresel terör denilen musibet gelip bizi hastane telaşında bile yakaladı. Aklıma hemen sağlık sistemimizdeki aksaklıklar, yokluklar, bürokrasi gibi sorunlar geldi. Bir sıkıntı kapladı içimi, nefesim daraldı. İlaç ülkemizde yok, yurtdışında var. Ancak çok pahalı ama almak zorundayız. (Kaçakçılık da işin diğer yönü) Ya alamayacak durumda olanlar, onlar ne yapacacaklardı? Sosyal devleti bu konuda nereye koyacağız? Devlet baba evladının bu gibi sorunlarında üvey babalık mı yapacaktı?

Sorular aklıma geldikçe içim bir tuhaf oluyor. Çetin Altan' ın deyimi ile enseyi karartmak da istemiyorum ama elde değil. Umarım bir gün hiç kimse sağlık sorunları nedeni ile sıkıntı çekmeden şifa bulur.

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..