Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '15

 
Kategori
Özel Günler
 

11. Kastamonu Günleri’nden…

11. Kastamonu Günleri’nden…
 

Av. Ömer Erdoğan, doksanına merdiven dayamış, Malatya Lisesini 1945 yılında bitirmiş, o zaman 20 arkadaşı ile bir araya gelerek bastırdıkları şiir kitabı Çadır’ın yeniden basılmasını istiyor. Bu nedenle 14 Şubat 2015 günü14.30 sıralarında Kızılay’da görüştük, Ulus’a Bizim Dijital’e gittik. Mehmet Ali Cengiz’in Çadır hakkındaki yazısı benim yazdığım yazıyı da ekleyerek denetim pulu ve ISBN alınarak tıpkıbasım gibi yeni baskı olsun ve kayıtlara girsin düşüncemi söyledim, sanırım bu iş olacak…

Hemen karşıda bulunan AKM’deki 11. Kastamonu Günlerine gittik birlikte. Kültür merkezinin özellikle merdivenleri ve çevresinin çirkin görünümünde değişen bir şey olmadığını yine gördük. Hatta birkaç da fotoğraf çektim. Daha önce yayınladığım

 “Adı Atatürk Diye mi Böyle Bakımsız Acaba?” (17 Nisan 2013, by incedusunceler) yazımı anımsattım Ömer amcaya.

AKM’ye girdik ve üst katta bale gösterini izledik, daha sonra bölümleri gezmeye başladık…

Mahir Ünlü

Girişin sağında biraz ilerleyince Eğit Der Başkanı Mahir Ünlü ile karşılaştım. Mahir Ünlü’nün “Kastamonu Yazıları”, şair Ahmet Taşkın’ın “Karanlıklar Aydın Olsun” kitaplarını satın aldım. Mahir Ünlü “Buz” adlı şiir kitabını da armağan etti.

Yerel Giysi

Yerel giysi içinde bir kız gördüm, sorduğumda kına gecelerinde, bazı özel günlerde giyiliyor dedi. Kendisi Gürünlü imiş, annesi de Malatyalı, Muğla Üniversitesinde Kamu Yönetimi okuyormuş… Elçin Aksünger…

Şaban-ı Veli

Erdoğan Terzi, İstanbul’da yaşayan Kastamonu sevdalısı bir genç, İstanbul’da gerçekleştirilen Malatya etkinliğinde Malatya’nın delileri zerine tanıtım izlemiş, çok beğenmiş.  Bulunduğu bölümdeki “Şaban-ı Veli” kitabını aldım.

Cide, Sarı Yazma

Yüksel Güzerdem, “Borok (katırtırnağı) bitkisinin sarı renkli çiçekleri ve yeşil yaprağı Cide’nin sarı yazmasına yansımıştır” açıklamasını yaptı. Rıfat Ilgaz’ın “Sarı Yazma” romanını anımsattım. “Rıfat Ilgaz ve Sarı Yazma kültür Sanat Festivali yapılacak Temmuzda” dedi.

Gökçeağaç Kilimi

Tamamen kendirden yapılıyor. Heybe, çanta, çuval, yolluk, duvar halısı, seccade, yer ve araba sergisi olarak kullanılır. Çerçeve, sandık kaplama gibi işlerde kullanılır. Hanönü Kaymakamlığı ve Belediyesinin çalışmaları ile yeniden yaşama geçirildi.

Endonezya’dan ip geliyor, kök boya ile boyanıyor…

 

Türküsü de var…

Gökçe ağacın kilimi

Tut kaynana, dilini

Oğlun akşam gelince

Kırar kambur belini

 

Şaban-ı Velinin dört büyük veliden biri olduğu…

Mevlana Celaleddin Rumi, Hacı Bektaş Veli, Hacı Bayram Veli ve Şeyh Şaban Veli de Anadolu'nun dört kutbu kabul edilir.

Kastamonu’da türbelerin çok olduğu…

Erhan Türkmen ve Oğuz Çifçi’den aldım bilgileri. Oğuz Çifçi’ye ileti adresimi verdim.

 

Siyez Bulguru

 

Hatice İnan, Kastamonu Kız İlköğretmen Okulu ikinci dönem mezunlarından…

“On bin yıllık geçmişi var” dediği Siyez Bulgurunu anlattı; “Buğdayın atası…”

Ömer Erdoğan gitmiş, yeniden döndüm, Harun Ünlü’nün eşi ile karşılaştım, Harun Ünlü ile yeniden görüştüm, bir süre sohbet ettik.

Manda yuvası Filmi Kastamonu’da çekilmiş…

Devrekâni ilçesi, CD ve tanıtımını veren genç, tanıtım kitapçığından çok bilgi edinebileceğimi söyledi.

 

Siensi

 

Kastamonu Tosya Halk Eğitim Müdür Yardımcısı İbrahim Sabancı, Siensi torna tezgâhı ile resim ve oyma örneklerini sergilemiş, tornası ile de uygulama yapıyor…

Gazete Kastamonu, Araç Haber ve Taşköprü Postası gazetelerinin bazı sayılarını da aldım okumak için.

Saat 19.00 sıralarında AKM’den ayrıldım.

Batı Karadeiz'de önemli bir kent olan Kastamonu ile ilgili kültürel günlerden bir günün izlenimlerimi sunmaya çalıştım. 

 
Toplam blog
: 11
: 589
Kayıt tarihi
: 29.11.11
 
 

1953 yılında Hekimhan-Ballıkaya (Mezirme) köyünde doğdu. Akçadağ İlköğretmen Okulunu bitirdi, 197..